آغاز قرنطینه در اسپانیا و لغو جشن های ازدواج در جمهوری آذربایجان از بیم کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، همزمان با شیوع ویروس کرونا، مقامات اقصی نقاط جهان در حال چاره اندیشی برای کنترل این بیماری هستند به طوری که اسپانیا از قرنطینه کل کشور خبر داد و در جمهوری آذربایجان نیز حتی برگزاری مراسم ازدواج لغو شد.

آغاز قرنطینه در اسپانیا و لغو جشن های ازدواج در جمهوری آذربایجان از بیم کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال شیوع ویروس کرونا در اقصی نقاط جهان کشورهای مختلف در حال اتخاذ تدابیر ویژه هستند.

روزنامه اسپانیولی ال پائیس شنبه بعد از ظهر از تصمیم دولت این کشور در قرنطینه کل اسپانیا برای قطع شیوع این ویروس مرموز و مهلک خبر داد. آخرین آمار اعلام شده از شیوع ویروس کرونا حاکی از آن است که 5735 در اسپانیا به این ویروس مرگبار مبتلا شده و 136 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

به نوشته ال موندو دیگر رسانه اسپانیولی، قرار شده شهروندان اسپانیایی تنها برای کارهای ضروری از قبیل خرید دارو اقلام غذایی از منازل خود خارج شوند.

در جمهوری ارمنستان نیز مقامات این کشور از افزایش آمار قطعی مبتلایان به کرونا به 15 مورد خبر دادند. این در حالی است که جمهوری آذربایجان، همسایه ارمنستان تمام جشنهای ازدواج و رویدادهای فرهنگی را لغو کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز به دلیل مرگ نخستین شهروند آذربایجان مبتلا به ویروس کرونا، مقامات این کشور برگزاری جشن های عروسی و مراسم دیگر را ممنوع کردند. این تصمیم از روز شنبه اجرا می شود و البته تمام موزه ها ، سینماها ومراکز فرهنگی، هنری این کشور نیز تا اطلاع ثانوی بسته شده است. دولت جمهوری آذربایجان مرزهای خود با گرجستان را نیز به مدت ده روز خواهد بست.

دولت جمهوری آذربایجان در اقدامی پیشگیرانه جهت عدم شیوع ویروس کشنده کرونا، تمامی مراکز آموزشی خود را تا 27 مارس (هشتم فرودین) تعطیل کرد.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 39790

به "آغاز قرنطینه در اسپانیا و لغو جشن های ازدواج در جمهوری آذربایجان از بیم کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز قرنطینه در اسپانیا و لغو جشن های ازدواج در جمهوری آذربایجان از بیم کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید