آینده زوجی که با یک واحد درسی رقم خورد

به گزارش مهسان بلاگ، مریم وفایی و محمد نوری فارغ التحصیلان رشته صنایع دستی دانشگاه هنر بعد از برگزاری 10 نمایشگاه انفرادی و 16 نمایشگاه گروهی، این بار آثار مس و آبگینه خود را به نمایش گذاشتند.

آینده زوجی که با یک واحد درسی رقم خورد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی، محمد نوری درباره رشته هنری که در آن فعالیت می نماید، گفت: همه چیز از یک واحد درسی آغاز شد. درس طراحی و ساخت شیشه نزد استادانی چون مرحوم ضیایی و مرحوم ناصر الهی در دانشگاه، آینده کار و زندگی ما را رقم زد. تشویق و هدایت های این استادان چنان ما را شیفته این هنر کرد که با ابداع شیوه قالب مشبک شده در شیشه ریختگی (کاشی شیشه ای) توانستیم پروژه پایانی را با بالاترین امتیاز بگذرانیم. حاصل این ابداع تولیدانی با مصارف معماری و تزیینی بود. این راه را با هدایت استادانی چون استاد گیو، دکتر قلعه ای، استاد وفائی، استاد مهرآوری و استاد احدالله یوسفی تا امروز ادامه دادیم.

وی درباره نمایشگاهی که در حال حاضر برپاست، اعلام کرد: آثار ارائه شده برمبنای تلفیق و همنشینی فلز مس و شیشه مذاب است. با دمیدن گوی شیشه مذاب در قالب فلزی که جنس آن مس است کار انجام می گردد و به دلیل ضریب انبساط حرارتی مس که به شیشه بسیار نزدیک است، موجب شکست کمتر شیشه می گردد.

این هنرمند افزود: ما در این نمایشگاه سعی نموده ایم تا از روش های تزیین فلز مانند مشبک کاری، قلمزنی و پرداخت استفاده کنیم تا وجه دیگری از زیبایی فلز مس در همنشینی با شیشه این ماده ملون افسونگر را به دوستداران هنر ارائه کنیم. همچنین کوشش کردیم با انتخاب نقوش، فرم ها و طرح های سنتی درعین نوآوری و داشتن نگاه مدرن و کاربردی، روح سنت ایرانی را در آثار حفظ کنیم و میراث دار فرهنگ سرزمین کهن مان باشیم.

این زوج جوان هنرمند با داشتن مدرک درجه 2 هنری در رشته طراحی شیشه و گواهی از وزارت فرهنگ و ارشاد برای 9 سال فعالیت هنری، با شرکت در بیش از 15 نمایشگاه صنایع دستی تخصصی دارای سابقه فعالیت 15 ساله هستند.

مقام اول در بخش هنری اولین جشنواره نمایشگاه کارآفرینان غرب استان تهران، انتخاب اثر فاخر از طرف موزه آستان قدس رضوی و اهدای آن به موزه آستان قدس رضوی مشهد از جمله افتخاراتی است که آنها کسب نموده اند.

نمایشگاه آثار مس و آبگینه مریم وفایی و محمد نوری با نام سماع سنا در بزم مینا، با حمایت دفتر معاونت صنایع دستی از 4 تا 8 دی ماه در ساختمان شماره 1 سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ساعت 9صبح تا 16 عصر میزبان علاقه مندان است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 37259

به "آینده زوجی که با یک واحد درسی رقم خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده زوجی که با یک واحد درسی رقم خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید