آینده مجهول پروژه کاغذی همدان

به گزارش مهسان بلاگ، بیش از یک دهه است که احداث یک پروژه ملی همدان از روی کاغذ تجاور نکرده و در عمل چیزی قابل رؤیت نیست و هیچ یک از دستگاه های مربوطه همچون ارشاد، شهرداری و شورای شهر کوشش جدی برای حل مسائل این پروژه و تحقق آن انجام نمی دهند و در واقع یک عمر انتظار و اعتبار 6 میلیارد ریالی درنظر گرفته شده در سفر استانی دولت نهم به استان همدان برای این پروژه همه بر روی هواست.

آینده مجهول پروژه کاغذی همدان

به گزارش خبرنگاران، پیگیری های پی در پی و این در و آن در زدن های متوالی و پاس کاری های فراوان متولیان و گاه اظهار بی خبری از انتها پروژه، تفکر بی خیالی مدیران را در اندیشه متبادر می نماید. در صحبت هایی که با مسئولان مربوطه در گزارش های قبلی انجام گرفت، همگی بزرگترین مشکل در احداث پردیس سینمایی را زمین انتخابی برای این پروژه دانستند، زمینی که دارای معارض است و امکان انتقال سند به علت وجود معارض نیست و تا زمانی که این مشکل برطرف نگردد، ساخت این پردیس هم ممکن نیست و دریغ از مشاهده اقدامی از سوی مسئولان ذیربط.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه گذاری و گردشگری شورای شهر همدان در این باره به خبرنگار خبرنگاران گفت: زمین این پروژه متعلق به شهرداری است اما در اختیار شهرداری قرار نگرفته، زمین این پروژه را تعاونی کوثر نیروی انتظامی باید به شهرداری تحویل می داد که تا کنون به علت مسائل مالکیت به شهرداری تحویل نشده است.

حسین قراباغی با بیان اینکه سرمایه گذار کار خودش را انجام داده است، اضافه نمود: سند زمین باید از تعاونی کوثر نیروی انتظامی به شهرداری و از شهرداری به سرمایه گذار انتقال یابد تا سرمایه گذار بتواند برای دریافت مدارک ساخت پروژه اقدام کند اما این انتقال سند تا کنون اتفاق نیفتاده و کار متوقف شده است.

وی با اشاره به مصوبه هفته گذشته شورای شهر مبنی بر مکلف کردن شهرداری برای انتقال سند زمین پروژه، عنوان نمود: تعاونی کوثر نیروی انتظامی نتوانسته سند زمین را به شهرداری انتقال دهد.

سرمایه گذار بخش خصوصی نیز در به خبرنگار خبرنگاران گفت: تعاونی کوثر نیروی انتظامی سند زمین پروژه پردیس سینمایی را باید به شهرداری انتقال می داد که این کار پس از 12 سال به علت کوتاهی شهرداری اتفاق نیفتاده است و شهرداری نتوانسته زمین را تحویل بگیرد.

حمید رنجبران با بیان اینکه شورای شهر همدان در نامه ای به شهرداری درباره علت عدم انتقال زمین سوال پرسیده است، اضافه نمود: پیگیری انتقال سند زمین پروژه پردیس سینمایی از شهرداری منطقه 4 به شهرداری منطقه 1 سپرده شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه تا کنون حدود 3.5 میلیارد تومان برای بنده خرج برداشته است، اضافه نمود: از ابتدای کار قصد داشتیم مرکز فیلم ایران را در این پردیس سینمایی ایجاد کنیم که موجب اشتغال بسیاری از جوانان می گردد.

رنجبران با بیان اینکه در دولت نهم مصوب شده بود تا در 19 استان پردیس سینمایی احداث گردد، عنوان نمود: تنها استانی که برای ساخت پردیس سینمایی اقدام کرد، استان همدان و توسط بنده بود.

وی درباره اعتبار 6 میلیارد ریالی که در سال 87 برای این پروژه درنظر گرفته شد بود، به خبرنگاران گفت: پس از ورود بنده برای سرمایه گذاری در این پروژه مسئولان وقت استانی از این بودجه 6 میلیارد ریالی برای یاری به این پروژه گفتند اما در ادامه موضوعی که معین شد این بود که این 6 میلیارد ریال اعتبار معین شده اما تخصیص نیافته بود.

رنجبران در ادامه با بیان اینکه مسئولان استانی همکاری و کوشش لازم را برای برطرف مسائل این پروژه انجام نمی دهند، تأکید کرد: زمین و بودجه 6 میلیارد ریالی این پروژه در واقع روی کاغذ بوده و در عمل چیزی وجود ندارد.

وی درباره تعداد سالن های درنظر گرفته شده برای این پردیس سینمایی گفت: طبق مصوبه ارشاد، پردیس های سینمایی باید حداقل 3 یا 4 سالن سینمایی داشته باشند که برای پردیس سینمایی همدان 3 سالن درنظر گرفته شده است.

رنجبران ادامه داد: 6000 مترمربع برای پارکینگ، 6000 مترمربع برای سالن های سینمایی و 6000 مترمربع برای بخش های تجاری در ساخت این پردیس سینمایی درنظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همدان نیز درباره صحبت نماینده شهر همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی که در مصاحبه های قبلی خود از موافقت این سازمان برای احداث پردیس سینمایی خبر داده بود، به خبرنگار خبرنگاران گفت: این موافقت کشوری بوده و در قانون بودجه هم آمده است.

سیداسکندر صیدایی با اشاره به اعتبار 9 میلیارد تومانی درنظر گرفته شده برای پردیس های سینمایی کشور، اضافه نمود: سهم استان همدان هنوز معین نشده است.

برطرف مسائل احداث پردیس سینمایی همدان احتیاجمند به میدان آمدن همه مسئولان مربوطه دستگاه های مختلف همچون ارشاد، شهرداری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر همدان است تا با همکاری و همفکری هم راه حلی برای مسائل این پروژه پیدا نمایند. پروژه ای که طولانی تر شدن احداث آن به طور قطع به اعتبار شهر همدان ضربه خواهد زد، حال آن که همه مسئولان معتقدند همدان به یک پردیس سینمایی احتیاج دارد.

خبرگزاری خبرنگاران با برگزاری نشستی با حضور تمامی مسئولان مربوطه که موافقت خود را برای حضور در این نشست اعلام نموده اند، این موضوع را پیگیری خواهد نمود و نتایج آن را به اطلاع مخاطبان خواهد رساند.

گزارش از: رضا زهدی، خبرنگار خبرنگاران

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2750

به "آینده مجهول پروژه کاغذی همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده مجهول پروژه کاغذی همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید