اجرای همزمان احداث و تجهیز هفت اقامتگاه بوم گردی در محور تاریخی فرهنگی شهر نائین

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نائین از اجرای همزمان احداث و تجهیز هفت اقامتگاه بوم گردی در محور تاریخی فرهنگی شهر نائین اطلاع داد.

اجرای همزمان احداث و تجهیز هفت اقامتگاه بوم گردی در محور تاریخی فرهنگی شهر نائین

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، محمود مدنیان رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان نائین با اعلام این خبر گفت: با پیگیری های اجرا شده و حمایت های صورت گرفته در امسال موافقت اصولی و مجوز احداث هفت اقامتگاه بوم گردی، یک هتل سنتی و دو سفره خانه سنتی در بافت تاریخی نائین صادر شد.

مدنیان اضافه نمود: با توجه به حضور سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی در بافت تاریخی شهر نائین و کمبود تاسیسات اقامتی و گردشگری، ایجاد و احداث این اقامتگاهها در محور تاریخی شهر نائین از محله باب المسجد تا نوآباد، پنجاهه و سپس بازار تاریخی این شهر در دستور کار این اداره کل جهت پیگیری و تشویق سرمایه گذاری نهاده شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی نائین خاطر نشان کرد: یکی از این اقامتگاهها نیز که به زودی به بهره برداری خواهد رسید در محله تاریخی کلوان واقع شده است که انتظار می رود تا شروع سال جدید و نوروز 1398 حداقل سه باب از این اقامتگاهها و یکی از سفره خانه های سنتی به بهره برداری رسیده و آماده پذیرایی گردشگران باشند.

مدنیان همچنین تاکید نمود: شروع به کار و افتتاح این اقامتگاهها را می توان نقطه عطفی در صنعت رو به رشد گردشگری شهر نائین دانست و نیز با ایجاد و تاسیس اقامتگاههای بوم گردی در بافت تاریخی شهر نائین و تبدیل بناهای تاریخی به مجموعه های گردشگری علاوه بر ایجاد زیرساختهای اقامتی و پذیرایی برای گردشگران موجبات حفظ یک اثر تاریخی و احیاء بافت تاریخی این شهر مهیا می گردد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15963

به "اجرای همزمان احداث و تجهیز هفت اقامتگاه بوم گردی در محور تاریخی فرهنگی شهر نائین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای همزمان احداث و تجهیز هفت اقامتگاه بوم گردی در محور تاریخی فرهنگی شهر نائین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید