احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی تحت راهنمایی مخالفان در ونزوئلا

به گزارش مهسان بلاگ، تهران - خبرنگاران - رئیس جمهوری ونزوئلا پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی این کشور را که ریاست آن بر عهده خوان گوایدو رهبر مخالفان است، مطرح نمود.

احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی تحت راهنمایی مخالفان در ونزوئلا

به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکلاس مادورو روز گذشته در زمان ارائه این پیشنهاد زمان دقیق برای برگزاری انتخابات زودهنگام را اعلام نکرد.

مخالفان در سال 2015 اکثریت مجمع ملی را به دست آوردند و انتخابات بعدی این مجمع اواخر سال 2020 خواهد بود.

در همین حال مادورو اضافه نمود: ما نهادی را که طی پنج سال گذشته قانونی عمل نکرده در جهت قانون قرار خواهیم داد. می خواهیم خود را با انتخابات بسنجیم. می خواهیم انتخابات مجمع ملی جلوتر برگزار گردد.

از سوی دیگر روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که کارلوس وسچینو نماینده خوان گوایدو در امریکا بیان کرد که وی روز گذشته با مقامات پنتاگون و وزارت خارجه دیدار کرد تا تمامی جنبه های بحران ونزوئلا را مورد آنالیز قرار دهند.

این مقام مخالفان دوت کاراکاس در پیامی در توییتر بیان کرد که این مذاکرات بسیار مثبت بود اما جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نکرد.

خوان گوایدو سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا اخیرا تایید کرد که بدنبال آنالیز درخواست از آمریکا برای مداخله نظامی با هدف سرنگونی دولت مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا است.

مایک پمپئو نیز به تازگی مطرح کرد که دولت ترامپ در حال آماده شدن برای استفاده از بعضی گزینه ها در راستای سرنگون کردن دولت نیکلاس مادورو است.

دولت آمریکا به کوشش هایش برای افزایش سایر فشارهای مالی بر مادورو ادامه می دهد که از جمله تحریم های ثانویه علیه شرکت های دیگر کشورهایی است که با ونزوئلا فعالیت تجاری دارند. این اقدامات همچنین شامل تحریم های بیشتر نفتی خواهد بود.

ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش های مالی به دلیل فشار و تحریم مالی آمریکا دهه های اخیر روبرو بوده و پس از انکه خوان گوایدو خود را رئیس جمهوری این کشور خواند، با بحران شدیدتری روبرو شد.

اروپام***9234 ** 1546

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9792

به "احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی تحت راهنمایی مخالفان در ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام مجمع ملی تحت راهنمایی مخالفان در ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید