احتمال قتل گوایدو از سوی سازمان سیا برای توجیه حمله به ونزوئلا

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آلفرد زایاس تاریخ دان و گزارشگر سابق سازمان ملل در امور ونزوئلا به همراه پروفسور جولیا باکستون در نشستی به تشریح اقدامات آمریکا در مورد ونزوئلا و وقوع کوتای نافرجام در این کشور پرداختند.

احتمال قتل گوایدو از سوی سازمان سیا برای توجیه حمله به ونزوئلا

آلفرد زایاس که خود یک حقوقدان است در این رابطه گفت: شکست آمریکا در جایگزین کردن خوان گوایدو به جای نیکلاس مادورو ممکن است واشنگتن را تحریک به قتل رهبر قانونی ونزوئلا ((مادورو) کند.

زایاس در این رابطه به اسپوتنیک گفت: از منابع موثق اطلاع دارم که آمریکا ماهها است که از هرگونه تلاشی برای قتل مادورو حمایت می نماید. آمریکا ممکن است همین رویکرد را ادامه بدهد.

به گفته این مقام سابق سازمان ملل، حتی اگر آمریکا پیروز به قتل مادورو گردد بازهم کسی که زمامدار امور ونزوئلا می گردد گوایدو نخواهد بود بلکه بر اساس بند 233 قانون اساسی ونزوئلا، در صورت کشته شدن رئیس جمهور، معاون وی سکان رهبری کشور را به دست می گیرد بنابراین حتی در صورت کشته شدن مادورو شانسی برای گوایدو وجود نخواهد داشت.

زایاس در ادامه به تشریح سناریوی دیگری پرداخت و عنوان داشت: ممکن است یک سناریوی دیگر وجود داشته باشد و آن انجام عملیات دروغین است و بر این اساس سازمان سیا دست به قتل گوایدو می زند و از این اقدام برای توجیه حمله به ونزوئلا استفاده می نماید.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9139

به "احتمال قتل گوایدو از سوی سازمان سیا برای توجیه حمله به ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال قتل گوایدو از سوی سازمان سیا برای توجیه حمله به ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید