استقلال، یک سال دیگر در حسرت صدر و آسیا

به گزارش مهسان بلاگ، آخرین باری که تیم فوتبال استقلال پیروز شد بالاتر از دیگر تیم های لیگ برتر در صدر جدول رده بندی بایستد، به لیگ پانزدهم و هفته بیست و هشتم این مسابقات باز می شود.

استقلال، یک سال دیگر در حسرت صدر و آسیا

استقلال، یک سال دیگر در حسرت صدر و آسیا

آخرین باری که طرفداران استقلال، تیم خود را در صدر جدول رده بندی رقابت های لیگ دیده اند را به یاد دارید؟ حتی حسرت 6 ساله قهرمانی را هم که کنار بگذاریم، مدت هاست استقلال نتوانسته با صدرنشینی در جدول رده بندی، امید قهرمانی را در دل طرفدارانش زنده کند.

آخرین باری که تیم فوتبال استقلال پیروز شد بالاتر از دیگر تیم های لیگ برتر در صدر جدول رده بندی بایستد، به لیگ پانزدهم و هفته بیست و هشتم این مسابقات باز می گردد.

آبی پوشان که با پرویز مظلومی شرایط خوبی در لیگ پانزدهم داشتند، در هفته بیست و هشتم و به لطف پیروزی 2 بر یک مقابل راه آهن بالاتر از پرسپولیس و استقلال خوزستان در صدر جدول نهاده شدند. اما در هفته بیست و نهم و به سبب شکست خانگی 3 بر 2 مقابل تراکتورسازی تبریز صدر جدول را از دست دادند.

وقتی استقلالی ها در روز 19 اردیبهشت سال 95 صدر جدول را از دست دادند تصورش را هم نمی کردند این آخرین صدرنشینی آنها در لیگ برتر تا به امروز باشد.

در واقع استقلال آخرین صدرنشینی اش را با پرویز مظلومی تجربه نموده است و بعد از مظلومی در زمان راهنمایی علیرضا منصوریان و وینفرد شفر، به صدر جدول نرسیده است. بین منصوریان و شفر یک مربی به نام میک مک درموت تنها برای یک هفته بعنوان سرمربی موقت راهنمایی آبی پوشان را بر عهده داشت.

حضور شفر و قهرمانی استقلالی ها در جام حذفی با راهنمایی این مربی آلمانی، می توانست طرفداران را امیدوار کند که حداقل در سال 97 طلسم دوری شان از صدر شکسته گردد که این اتفاق نیفتاد. البته که در حال حاضر استقلال توانسته با 43 امتیاز و اختلاف دو امتیاز با صدر در رتبه دوم جدول رده بندی قرار بگیرد. با این وضعیت احتمال اینکه استقلال با پیروزی در دربی نوروز 98، بتواند بعد از حدود سه سال به صدر جدول راه پیدا کند فراوان خواهد بود و همین موضوع حساسیت این دربی را برای آبی های پایتخت دو چندان می نماید.

دوری استقلال از صدر و قهرمانی وقتی بیشتر به چشم می آید که با توجه به رزومه شفر و آغاز خوبی که در استقلال داشت، این انتظار از او می رفت که در دومین فصل حضور خود در استقلال، راحت تر به صدر جدول برسد.

مدیران باشگاه استقلال اما به جای اینکه برنامه ریزی بهتری در جهت رسیدن به قهرمانی و کسب افتخار داشته باشند، بعد از قهرمانی جام حذفی و از دست رفتن بازی سوپرجام اینقدر روی پایمال شدن حق شان در صدور رأی سوپرجام و شکایت به دادگاه CAS مانور دادند تا بتوانند کم و کاستی های تیم در راه رسیدن به قهرمانی را زیر سایه ماجرای سوپرجام ببرند و خود از انتقادهایی فرار نمایند که در این راستا به عملکردشان وارد می گردد.

استقلال علاوه بر لیگ، به عنوان مدافع قهرمانی جام حذفی هم نتوانست در این فصل از رقابت ها به مراحل نهایی جام حذفی راه پیدا کند. استقلال این فصل خیلی زود و در مرحله یک هشتم نهایی در ضربات پنالتی، بازی را به سایپا واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت. حذفی که خیلی از طرفداران، آن را به امید اینکه استقلال با توان بیشتری در لیگ ظاهر گردد، خیلی زود فراموش کردند.

در سالی که گذشت، آسیا هم محل خوبی برای درخشش استقلال نبود. نه در دوره قبل رقابت ها که انتظار می رفت با توجه به آمادگی بالای استقلال، به یکی از شانس های قهرمانی تبدیل گردد و نه این دوره از رقابت ها که در حال حاضر در مرحله گروهی با یک امتیاز در قعر جدول گروه C نشسته است.

شاگردان شفر بازی با السد را در شرایطی با تساوی به سرانجام رساندند که داور یک گل استقلالی ها را آفساید خاطرنشان کرد و همین تصمیم با اعتراض های زیادی رو به رو شد.

حالا در سرانجام هفته دوم رقابت های مرحله گروهی، الهلال با شکست الدحیل شش امتیازی شد و در صدر جدول نهاده شد. الدحیل با سه امتیاز در رده دوم و العین و استقلال هر کدام با یک امتیاز در رده سوم و چهارم قرار دارند.

بر فرض اینکه الهلال را صدرنشین گروه بدانیم استقلال در دو بازی رفت و برگشت خود نباید به این تیم ببازد و با دو امتیاز هم می تواند به صعود امیدوار باشد. آن زمان شاگردان شفر سه امتیازی یا بیشترند و آن وقت نوبت به بازی العین در امارات و الدحیل در خانه می رسد. البته که در این میان الدحیل اگر چهار امتیاز از العین بگیرد، بازی با استقلال در استادیوم آزادی برای آن ها مرگ و زندگی می گردد.

استقلال برای حذف نشدن، احتیاج صد در صد به برد با اختلاف سه گل دارد تا باخت دور رفت جبران شده و شانس صعود خود را به امارات و بازی با العین بکشد و در صورتی که بازی مساوی گردد الدحیل هم صعودش به مرحله بعد را قطعی می نماید.

البته اگر استقلال یکی از بازی هایش را برابر الهلال واگذار کند و الدحیل رفت و برگشت العین را ببرد، حذف شاگردان شفر در همان بدو آغاز دور برگشت قطعی می گردد.

کلید صعود برای استقلال در بازی با الهلال است. آن ها اگر بتوانند یکی از مسابقات رفت و برگشت را با برد پشت سر بگذارند، با برد الدحیل با هر نتیجه ای و سپس شکست العین در بازی آخر، راهی مرحله حذفی می شوند و گروه مرگ را برای خود زندگی می نمایند.

در شرایط فعلی استقلال که شانس زیادی در آسیا برایش باقی نمانده و از جام حذفی هم حذف شده است. تنها امیدش را می تواند به قهرمانی در لیگ ببندد و شکسته شدن طلسمی که بین صدر و استقلال فاصله انداخته است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7162

به "استقلال، یک سال دیگر در حسرت صدر و آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال، یک سال دیگر در حسرت صدر و آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید