افزایش 10درصدی استقبال نوغانداران کشور در پرورش کرم ابریشم

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور گفت: سال جاری استقبال نوغانداران برای پرورش کرم ابریشم در مقایسه با 10 سال گذشته رشد داشت.

افزایش 10درصدی استقبال نوغانداران کشور در پرورش کرم ابریشم

به گزارش خبرنگاران، عدیل سروی زرگری با بیان اینکه توزیع تخم نوغان در گیلان پس از 3 روز تمدید امروز به خاتمه رسید،گفت: سال جاری 13 هزار و 500 جعبه تخم نوغان در گیلان توزیع شد که 22 درصد بیشتر از پارسال است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری استقبال نوغانداران برای پرورش کرم ابریشم در مقایسه با 10 سال گذشته رشد داشت، اضافه نمود: افزایش قیمت خرید توافقی و تضمینی، تثبیت قیمت 75 هزار ریالی هر جعبه تخم نوغان برای چند سال متوالی، توزیع نهال رایگان توت و بیمه محصول از مهمترین دلایل افزایش استقبال نوغانداران کشور برای پرورش کرم ابریشم است.

سروی با بیان اینکه برداشت و خرید پیله تر ابریشم از نوغانداران گیلانی هم از 22 خرداد شروعمی گردد اضافه نمود: نوغانداران گیلانی امیدوارند، سال جاری 470 تن پیله تر ابریشم برداشت نمایند.

وی توضیح داد: پرورش پیله تر ابریشم متناسب با شرایط آب هوایی هر استان از اوایل فروردین هر سال شروع شده و پس از یک دوره 45 روزه برای فراوری نخ به کارگاه های ابریشم کشی منتقل می گردد.

41 درصد پیله تر ابریشم ایران در گیلان فراوری می گردد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 10229

به "افزایش 10درصدی استقبال نوغانداران کشور در پرورش کرم ابریشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 10درصدی استقبال نوغانداران کشور در پرورش کرم ابریشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید