انجمن های میراث فرهنگی در 56 روستای مشهد تشکیل می شود

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشهد گفت: در 56 روستای واجد شرایط شهرستان مشهد، انجمن میراث فرهنگی تا 2 ماه آینده تشکیل و راه اندازی می شود.

انجمن های میراث فرهنگی در 56 روستای مشهد تشکیل می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، حسن زمانی در نشست بررسی آخرین وضعیت انجمن های میراث فرهنگی شهرستان مشهد با مهدی علیپور مدیر انجمن های میراث فرهنگی خراسان رضوی با اعلام این خبر اضافه کرد: تاکنون جلسات انجمن میراث فرهنگی در شهرستان و بخش های مرکزی، رضویه و احمدآباد برگزار و انجمن میراث فرهنگی در چهار روستای دهسرخ، رباط سفید، شریف آباد و میامی تشکیل و راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: برنامه ریزی لازم برای تشکیل انجمن میراث فرهنگی در 52 روستای دیگر اجرا شده است.

زمانی همچنین بر استفاده از ظرفیت های مردمی و تعامل و همکاری با انجمن های میراث فرهنگی تاکید کرد و اضافه کرد: توجه به انجمن های میراث فرهنگی می تواند نتایج مطلوب و مناسبی در راستای تحقق اهداف سازمان داشته باشد.

وی همچنین آموزش اعضای انجمن های میراث فرهنگی را مهمترین و موثرترین عامل برای شناخت و آشنایی اعضا انجمن با حوزه های تخصصی بیان نمود و خواهان برگزاری دوره های آموزشی برای اعضای انجمن پس از تشکیل آن شد .

در این نشست که کارشناس فرهنگی اداره مشهد، مسئول پایگاه حفاظت شهرستان و رابط انجمن های روستایی شهرستان مشهد حضور داشتند، مهدی علیپور مدیر انجمن های میراث فرهنگی خراسان رضوی گزارشی از آخرین وضعیت انجمن های استان ارائه کرد و اضافه کرد: استان خراسان رضوی تاکنون با تشکیل 400 انجمن میراث فرهنگی روستایی جزو استان های پیشگام در این حوزه در سطح کشور است.

وی با اشاره به تاکید و حمایت مدیر کل میراث فرهنگی استان برای تشکیل انجمن ها اظهار کرد: تلاش می کنیم زمینه حضور و نقش آفرینی مردم را در قالب انجمن های میراث فرهنگی، نسبت به گذشته بیشتر کنیم.

علیپور اضافه کرد: انجمن های میراث فرهنگی همچون پل ارتباطی بین میراث فرهنگی با مردم هستند و آمادگی هرگونه همکاری و مشارکت در این زمینه وجود دارد.

وی تاکید کرد: شهرستان مشهد با توجه به ظرفیت های و ویژگی های خاص زیارتی و گردشگری و تاریخی به ویژه وجود مضجع مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) سالانه شاهد حضور میلیون ها زائر و گردشگر داخلی و خارجی که انجمن های میراث فرهنگی روستایی باید از این بستر بوجود جهت معرفی داشته ها و ظرفیت های روستایی خود نهایت بهره را ببرند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 11231

به "انجمن های میراث فرهنگی در 56 روستای مشهد تشکیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجمن های میراث فرهنگی در 56 روستای مشهد تشکیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید