بازار جوجه یکروزه همچنان نامساعد است، زیان ماهانه 120 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه

به گزارش مهسان بلاگ، فارغی گفت: با وجود افت قیمت جوجه یکروزه و زیان شدید تولیدکنندگان مرغ مادر، مسئولان توجهی به این موضوع ندارند و تنها در شعار حمایت می کنند.

بازار جوجه یکروزه همچنان نامساعد است، زیان ماهانه 120 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه

غلامعلی فارغی دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت و گو با خبرنگار، با انتقاد از این مسئله که بازار جوجه یکروزه همچنان نامساعد است، اظهار کرد: علی رغم افت قیمت جوجه یکروزه و زیان شدید تولیدکنندگان مرغ مادر، مسئولان توجهی به این موضوع ندارند و تنها در شعار حمایت می کنند.

وی اضافه نمود: با توجه به استمرار افت قیمت جوجه یکروزه و شرایط نامساعد بازار نمی دانیم چه بلایی قرار است سر تولیدکنندگان کشور بیاید.

فارغی ادامه داد: علی رغم برگزاری جلسات متعدد، اما تاکنون تصمیم نهایی برای رفع این بحران به کار گرفته نشده و گویی قرار است تولید جوجه یکروزه در کشور زمین گیر شود.

این مقام مسئول متوسط قیمت هر قطعه جوجه یکروزه را یک هزار و 400 تا یک هزار و 700 تومان در بازار گفت و گفت: این درحالی است که قیمت تمام شده هر قطعه جوجه یکروزه در پی نوسان نرخ نهاده ها بیش از 2 هزار و 400 تومان بوده که این امر بیانگر زیان حداقل یک هزار تومانی تولیدکنندگان در فروش هر قطعه است.

دبیر انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه با اشاره به اینکه تولیدکنندگان جوجه ماهانه با زیان 110 تا 120 میلیارد تومانی روبرو هستند، بیان نمود: با وجود پیگیری های متعدد برای صادرات به منظور کاهش زیان تولیدکنندگان، اما تاکنون نتیجه ای در بر نداشته چرا که تصمیمات یک شبه منجر به از دست دادن بازار های هدف شده است.

فارغی ادامه داد: با توجه به آنکه امکان صادرات جوجه جز کشور های همسایه به بازار های دیگر وجود ندارد، از این رو به سبب ممنوعیت یکباره صادرات و مسائل سیاسی، تجار عراق حاضر به خرید جوجه از صادرکنندگان نیستند.

این مقام مسئول در خاتمه با بیان اینکه مسائلی در روابط بانکی بین المللی تحت تاثیر شرایط تحریم و مسائل سیاسی وجود دارد، شرح داد: مسائل بین المللی در کنار مسائل داخل همچون اخذ عوارض و تصمیمات یک شبه صادرات، تولیدکنندگان را با مسائل متعددی روبرو کرده است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18055

به "بازار جوجه یکروزه همچنان نامساعد است، زیان ماهانه 120 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار جوجه یکروزه همچنان نامساعد است، زیان ماهانه 120 میلیارد تومانی تولیدکنندگان جوجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید