بازیابی توده عضلانی در سالمندان و بیماران ممکن شد

به گزارش مهسان بلاگ، محققان دانشگاه ایلینوی در تازه ترین اقدامات خود پیروز شده اند با تزریق نوعی سلول به بازیابی عضلات تحلیل رفته یاری نمایند.

بازیابی توده عضلانی در سالمندان و بیماران ممکن شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، محققان دانشگاه ایلینوی در تازه ترین اقدام خود پیروز شده اند با تزریق نوعی سلول به بازیابی عضلات تحلیل رفته یاری نمایند.

این روش جدید به سالمندان و بیمارانی که در اثر کم تحرکی دچار ضعف در عضلات خود و تحلیل آنها شده اند در راستای بهبود وضعیت سلامتی یاری می نماید.

پژوهشگران در این روش سلول های شناخته شده ای را به ماهیچه مدل های حیوانی تزریق کردند و در ادامه مشاهده کردند که این سلول ها نه تنها در رشد رگ های خونی موثرند بلکه قادرند توده عضلانی از دست رفته بر اثر عدم تحرک را بازیابی نمایند.

عضلات بدن سالمندان، بیماران و افراد معلول به مرور زمان ضعیف می گردد و در اثر بی تحرکی تحلیل می رود؛ این روش به بازیابی توده عضلانی آنها یاری می نماید.

محققان دانشگاه ایلینوی نتایج آنالیز های خود را در مجله The FASEB منتشر نموده و یادآور شده اند، تزریق این سلول به عضلات در طول یک روند کوتاه اثربخش است و به طور کلی از آزمایشات خود روی موش ها نتیجه مورد نظر را کسب نموده اند.

انتهای پیغام/

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 8682

به "بازیابی توده عضلانی در سالمندان و بیماران ممکن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیابی توده عضلانی در سالمندان و بیماران ممکن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید