با ویژگی های منحصر به فرد خودرو برقی پورشه تایکان آشنا شوید

به گزارش مهسان بلاگ، پورشه به تازگی از خودرو برقی جدید خود با نام تایکان رونمایی کرد. با توجه به ویژگی های این خودرو، به نظر می رسد آلمانی ها قصد دارند وارد یک رقابت تمام عیار با اتومبیل های برقی تسلا شوند. تایکان به عنوان اولین خودرو اسپورت تماما برقی پورشه، ویژگی های جالبی دارد که بعضی از آن ها در هیچ یک از خودروهای دیگر این شرکت و حتی سایر خودروهای برقی بازار یافت نمی شود.

با ویژگی های منحصر به فرد خودرو برقی پورشه تایکان آشنا شوید

اما پیش از آن که به معرفی ویژگی های مهم این خودرو بپردازیم، قصد داریم کمی بیشتر با آن آشنا شویم. پورشه بر پایداری تایکان به حفظ محیط زیست تمرکز زیادی داشته است. برای مثال، مشتریان می توانند به میل خود مدلی را سفارش دهند که در آن به جای استفاده از چرم، از مواد بازیافتی استفاده شده است. همچنین برای تاکید بر پایبندی این خودرو به منابع انرژی تجدید پذیر، تایکان در سه مکان مختلف دنیا که نمادی از انرژی های پاک هستند رونمایی شد.

رونمایی از تایکان در آمریکای شمالی در کنار آبشار نیاگارا صورت گرفت تا یادآور انرژی پاک آبی باشد. در اروپا، پورشه یک مزرعه خورشیدی را انتخاب کرد و در آسیا یک مزرعه بادی در فوژیو چین برای این کار انتخاب شد. این خودرو ساز در بیانیه خود اعلام کرده است:

تایکان اولین خودرو اسپورت تماما برقی پورشه است و دو نسخه تولید می شود: تایکان توربو که قیمت آن از 153510 دلار آغاز می شود و تایکان توربو اس که 187610 دلار قیمت دارد.

این خودروساز تصمیم دارد تا سال 2020، بیش از 6.6 میلیارد دلار در حوزه خودروهای برقی سرمایه گذاری کند. در ادامه به ویژگی های منحصر به فرد پورشه تایکان می پردازیم:

کوتاه ترین مدت زمان شارژ

پورشه از تایکان به عنوان اولین خودرو برقی یاد می کند که به جای استفاده از ولتاژ 400 که استاندارد اغلب خودروهای برقی مانند اتومبیل های تسلا است، از نیروی 800 ولت استفاده می کند. این ویژگی باعث می شود تا در زمانی کوتاه تر، ظرفیت بیشتری از باتری خودرو پر شود. تایکان در 22.5 دقیقه می تواند میزان شارژ باتری را از 5 درصد به 80 درصد برساند.

توان بازسازی نیروی برقی

خودروساز آلمانی می گوید تایکان ظرفیت بالایی برای بازیافت انرژی (تا بیش از 265 کیلو وات) دارد. پورشه با استناد به تست های رانندگی اعلام کرده است که در حدود 90 درصد از ترمزهای روزانه را می توان به جای استفاده از ترمزهای هیدرولیکی چرخ ها، با استفاده از موتورهای برقی انجام داد. در این صورت با کاهش سرعت خودرو، بخشی از نیروی جنبشی دستگاه به انرژی الکتریکی تبدیل می شود که ذخیره آن در باتری می تواند انرژی از دست رفته در طول حرکت را جبران کند.

سیستم دنده منحصر به فرد

سیستم محرکه این خودرو از هر دو محور عقب و جلو برای حرکت استفاده می کند که به دو موتور برقی مجهز است. محور عقب علاوه بر موتور محرک برقی، میزبان جعبه دنده دو سرعته نیز هست. اولین دنده باعث حرکت خودرو با شتاب بیشتر می شود و دنده دوم مصرف انرژی و ذخیره آن را حتی در سرعت های بالا بهبود می بخشد.

کنترل شتاب حرکت

مانند سایر اتومبیل های پورشه، تایکان نیز به کنترل حرکتی مجهز است که پس از حرکت خودرو و شتاب دریافت آن، خروجی موتور برقی مدل توربو اس را از 616 اسب بخار به 751 اسب بخار می رساند.

همان باتری با توان خروجی بیشتر

استفاده بیشتر از مس در سیم های مارپیچی ثابت در ژنراتور باعث می شود تا تایکان با وجود استفاده از باتری هم اندازه با سایر خودروها، از نیروی خروجی و گشتاور بیشتری برخوردار باشد.

طراحی بهینه برای کاهش مصرف

پورشه معتقد است بهینه سازی آیرودینامیکی طراحی بدنه خودرو باعث کاهش مصرف انرژی می شود و در عین حال برد حرکت آن را افزایش می دهد.

Foot Garages

Foot Garages نامی است که پورشه برای سیستم قرار گیری باتری تایکان انتخاب کرده است. این شرکت باتری را در کف قسمت عقب خودرو (محل قرار گیری پای سرنشینان) قرار داده است و مدعی است که این کار علاوه بر راحتی بیشتر سرنشینان عقب، باعث کاهش ارتفاع خودرو نیز شده است.

مدل های مختلف رانندگی

تایکان 4 مدل مختلف رانندگی را ارائه می کند که شامل حالت های Sport ،Normal ،Range و Sport Plus است. همچنین، حالتی به نام Individual وجود دارد که می توان به دلخواه خود آن را شخصی سازی کرد.

طراحی جدید لوگو

لوگو پورشه در چراغ عقب خودرو به گونه ای طراحی شده است که ظاهری شیشه ای را القا می کند.

پذیرش فرمان های صوتی

همان طور که با گفتن Hey Siri می توان دستیار صوتی اپل را فعال کرد، با گفتن Hey Porsche نیز می توان تایکان را فعال کرد تا به فرمان های صوتی پاسخ دهد.

طراحی جدید رابط کاربری

پورشه می گوید رابط کاربری تایکان را از نو طراحی کرده است و اکنون بسیاری از دکمه ها جای خود را به صفحه نمایش لمسی داده اند. این نمایشگر به طور کامل داشبورد را پوشش می دهد و در قسمت میانی کنسول نیز حضور دارد.

وجود نسخه عاری از چرم

همان طور که در ابتدا ذکر شد، پورشه مایل است تایکان را به عنوان یک محصول دوست دار محیط زیست معرفی کند. به همین دلیل، این امکان را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند نسخه ای را سفارش دهند که به جای چرم، از مواد بازیافتی استفاده کرده است.

ساعت گرد روی داشبورد

تنها ابزار فیزیکی موجود در داشبورد این خودرو که در بالاترین قسمت آن قرار گرفته است، یک ساعت گرد است که در نقش تایمر نیز عمل می کند و به گفته پورشه در محور دید راننده قرار داد تا تمرکز او را بر هم نزند.

منبع: Business insider

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16931

به "با ویژگی های منحصر به فرد خودرو برقی پورشه تایکان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ویژگی های منحصر به فرد خودرو برقی پورشه تایکان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید