برای پیشگیری معلولان از بیماری کرونا، چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

به گزارش مهسان بلاگ، باشگاه خبرنگاران/ براساس گزارش ها ویروس کرونای جدید به وسیله سوپ خفاش به انسان منتقل شده است. در واقع این ویروس در کشور چین شیوع پیدا کرد و سپس طی چند ماه اخیر به ویروسی جهانی تبدیل شد و با جان هزاران انسان دراین کره خاکی بازی کرد.

برای پیشگیری معلولان از بیماری کرونا، چه اقداماتی باید صورت گیرد؟

ویروس کرونای جدید در حال حاضر علاوه بر دیگر کشور های دنیا وارد ایران شده است و بیشترین کسانی که در معرض خطر ابتلا به آن هستند، می توان از بچه ها، افراد مسن بالای 65 سال و بیماران با زمینه های قلبی، ریوی، دیابت و ... نام برد.

سازمان بهداشت دنیای طی اطلاعیه ای اعلام نموده است افراد با رعایت اصول بهداشتی از قبیل شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون یا مایع می توانند خطر ابتلای خود به این ویروس خطرناک و کشنده را کاهش دهند، اما در این میان افرادی هستند که به علت ناتوانی جسمانی نمی توانند آنطور که باید از سلامت خود محافظت نمایند و بیش از سایرین در معرض خطر هستند که توجه، هدایت و یاری به آن ها امری خداپسند است.

ویلچر

نخستین وسیله ای که به افراد معلول برای ادامه راستا و رفتن به کوچه و خیابان بدون یاری دیگران مورد توجه است ویلچر نام دارد. اما این وسیله با وجود ویروس کرونا باید خوب شسته و تمیز گردد تا فرد بیمار را به ویروس مبتلا نکند؛ بنابراین باید لاستیک ویلچر را پس از هر بار استفاده در بیرون از منزل به خوبی شستشو دهیم و آن سطوحی که مدام در تماس با دست هستند با الکل یا مواد دیگر به خوبی ضدعفونی شوند. اگر مجبور به نگهداری ویلچر در داخل منزل هستید حتما با رعایت اصول بهداشتی مانند انداختن زیرانداز و قرار دادن ویلچر روی آن، این کار را انجام دهید.

عصا

وسیله دیگری که برای راه رفتن به افراد ناتوان با معلول یاری می نماید عصاست که باید تمامی سطوح آن را پس از هر استفاده شستشو دهیم و قبل لز رسیدن به منزل لاستیک آنرا ضدعفونی کنیم تا ویروس منتقل نگردد.

سمعک

تمامی متخصصان عفونی و کارشناسان بهداشت عقیده دارند که ویروس کرونا به وسیله چشم، گوش، بینی و دهان به راحتی منتقل می گردد و از آنجایی که سمعک در داخل گوش قرار می گیرد بنابراین پس از هر بار درآوردن بهترین کار ضدعفونی کردن خود سمعک و باطری آن است.

عینک

چشم ها یکی از حساس ترین اعضای بدن هستند که ممکن است در معرض ابتلا به این ویروس خطرناک قرار بگیرند؛ بنابراین می توان با استفاده از پنبه و دستمال نرم کاغذی و آغشته کردن آن ها به الکل تمامی سطوح آن ها را ضدعفونی کرد و از ابتلا به این ویروس خطرناک تا حدودی خلاص شد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: همگردی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 40434

به "برای پیشگیری معلولان از بیماری کرونا، چه اقداماتی باید صورت گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای پیشگیری معلولان از بیماری کرونا، چه اقداماتی باید صورت گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید