برنامه ویژه گوگل برای مبارزه با ویدئوهای جعل عمیق ، بارگذاری 3 هزار فیلم برای شناسایی ویدئوهای جعلی

به گزارش مهسان بلاگ، شرکت گوگل برای مبارزه با ویدئوهای جعل عمیق که با استفاده از نرم افزارهای مختلف طراحی می گردد حدود 3هزار فیلم را بارگذاری کرد است. این فیلمها با هدف یاری به بهبود تشخیص ویدئوهای جعلی طراحی شده اند.

برنامه ویژه گوگل برای مبارزه با ویدئوهای جعل عمیق ، بارگذاری 3 هزار فیلم برای شناسایی ویدئوهای جعلی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، گوگل یک پایگاه داده عظیم از فیلم های جعل عمیق را منتشر نموده است که با هدف ارتقای سطح سیستمهای طراحی شده برای تشخیص فیلم های جعلی فعالیت می نماید. این فیلمها با یاری هوش مصنوعی طراحی می شوند.

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 ، این پایگاه با هدف ایمن اسختن انتخابات طراحی شده است. به طور معمول، فیلم های جعل عمیق می توانند برای دستکاری و جهت دهی افکار عمومی استفاده شوند و قرار است گوگل یاری کند که این اتفاق رخ ندهد.

در اوایل ماه جاری ، فیس بوک و مایکروسافت از پروژه ای 10 میلیون دلاری برای ساخت فیلم های عمیق با هدف یاری به ساخت سیستم هایی برای شناسایی این نوع فیلمها خبر دادند. همانطور که در آن موقع فیس بوک اعلام نمود ، یکی از مسائل سیستم های تشخیص این است که داده های لازم برای ایجاد معیار آزمایش جعلی بودن وجود ندارد. اما اکنون این پایگاه داده جدید گوگل شرایط را ارتقاء می دهد.

هم اکنون گوگل مجموعه ای از 3000 فیلم دستکاری شده با 28 بازیگر را با هدف مشخص معیار تشخیص دستکاری صورت بارگذاری نموده است. این معیار توسط محققان دانشگاه فنی مونیخ و دانشگاه فدریکو دوم ناپل ساخته شده است. نیک دوفور از اعضای ارشد این تیم می گوید: برای ساخت این مجموعه داده ، در طی یک سال گذشته با بازیگرانی که رضایت نامه داده بودند کار نموده ایم تا صدها فیلم ضبط کنیم.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: انتخاب
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 18697

به "برنامه ویژه گوگل برای مبارزه با ویدئوهای جعل عمیق ، بارگذاری 3 هزار فیلم برای شناسایی ویدئوهای جعلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ویژه گوگل برای مبارزه با ویدئوهای جعل عمیق ، بارگذاری 3 هزار فیلم برای شناسایی ویدئوهای جعلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید