برگزاری نخستین کنفرانس ملی انقلاب صنعتی چهارم اکوسیستم نوآوری ایران، فرصت ها و چالش ها

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس هیات مدیره انجمن علمی پارک های علم وفناوری و مراکز رشد ایران چگونگی برگزاری نخستین کنفرانس ملی انقلاب صنعتی چهارم اکوسیستم نوآوری ایران، فرصت ها و چالش ها را تشریح کرد.

برگزاری نخستین کنفرانس ملی انقلاب صنعتی چهارم اکوسیستم نوآوری ایران، فرصت ها و چالش ها

علی معتمدزادگان رئیس هیات مدیره انجمن علمی پارک های علم وفناوری و مراکز رشد ایران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره چگونگی برگزاری نخستین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد ایران که به موضوع انقلاب صنعتی چهارم اکوسیستم نوآوری ایران- فرصت های و چالش ها می پردازد، گفت: یکسال است که این مرکز فعالیت خود را آغاز نموده و به طور چشمگیری توسعه پیدا نموده است. قرار است کنفرانس ملی این انجمن سالانه به میزبانی پارک های علم و فناوری و مراکز رشد که در آن عضو هستند، برگزار گردد.

43 پارک علم و فناوری فعال در کشور

وی اضافه کرد: حدود 43 پارک علم و فناوری فعال در کشور وجود دارد و بیش از 200 مرکز رشد مستقل در دانشگاه ها و مراکز وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی هستند که از اعضای بالقوه انجمن بشمار می فرایند و بحث هایی در حوزه های نوآوری و فناوری در این کنفرانس رصد خواهد شد تا فرصتی برای انتقال تجربه، هم افزایی و آشنایی افراد در این حوزه ها بوجود بیاید.

رئیس هیات مدیره انجمن علمی پارک های علم وفناوری و مراکز رشد ایران در ادامه گفت: امسال عنوان اصلی کنفرانس را انقلاب صنعتی چهارم در نظر گرفته ایم که به هر حال انقلاب فرهنگی چهارم بحث حضور و توسعه تجهیزات و فناوری های هوشمند در سطح جامعه است و پیش بینی می گردد که فضای جامعه جهانی در انقلاب صنعتی بسیار متحول باشد. در این کنفرانس می توان پیش بینی کرد که در انتهای انقلاب صنعتی چهارم شرایط جهان به چه شکل خواهد بود و توسعه فناوری و توانایی های بشر در کنترل بسیاری از فرایندها غیرقابل تصور است و به راحتی نمی توان آن را پیش بینی کرد.

چالش ها و فرصت هایی برای توسعه فناوری و افزایش حوزه اقتصاد دانش بنیان

وی اضافه کرد: در پارک های علم و فناوری کشور می توان دید که فناوری ها به چه میزان به روز هستند و در حوزه انقلاب صنعتی چهارم چه جایگاهی دارند و چگونه آموزش می دهند؛ البته چالش ها و فرصت هایی که برای توسعه فناوری و افزایش حوزه اقتصاد دانش بنیان در این حوزه وجود دارد از جمله محورهایی است که در این کنفرانس پوشش داده خواهد شد.

وی گفت: پیش بینی شده که این کنفرانس در شهرستان بابلسر برگزار گردد و اگر ویروس کرونا همچنان ادامه داشته باشد سعی می کنیم نخستین کنفرانس را به صورت مجازی برگزار کنیم و برای چنین کاری قطعا در فصل پاییز هماهنگی های لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس هیات مدیره انجمن علمی پارک های علم وفناوری و مراکز رشد ایران در خاتمه گفت: این کنفرانس در اسفند ماه امسال برگزار خواهد شد و مهلت ارائه ارسال مقالات تا 31 مرداد است و دانشجویان، اساتید دانشگاه ها، پژوهشگران، مدیران و کارکنان پارک های علمی و فناوری رشد، مراکز نوآوری، شتاب دهنده ها، صندوق های پژوهش فناوری که علاقمند هستند در این کنفرانس شرکت نمایند، می توانند مقالات خود را به وسیله سایت انجمن علمی مراکز رشد بارگزاری نمایند.

berlinro.ir: آلمان: سفر به مهد صنعت و فناوری اروپا، برلین، هامبورگ، هانوفر

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ رایگان، آگهی بنری ارزان، خرید بک لینک

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 49782

به "برگزاری نخستین کنفرانس ملی انقلاب صنعتی چهارم اکوسیستم نوآوری ایران، فرصت ها و چالش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین کنفرانس ملی انقلاب صنعتی چهارم اکوسیستم نوآوری ایران، فرصت ها و چالش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید