بیماری های حیات وحش آنالیز می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، بیماری های حیات وحش و چالش های آن در قالب کنگره ملی حفاظت و بیماری های حیات وحش آنالیز و راهکارهای عملی در راستای ارتقای نظام مراقبت در این زمینه ارائه می گردد.

بیماری های حیات وحش آنالیز می گردد

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، اولین کنگره ملی حفاظت و بیماری های حیات وحش با تاکید بر چالش ها، نیازها و راهکارهای حفاظت و نظام مراقبت در این حوزه و نیز نقش آن در سلامت واحد، آذر سال جاری توسط پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، صندوق ملی محیط زیست و سازمان حفاظت محیط زیست با همکاری سازمان ها، مراکز علمی- پژوهشی و سازمان های مردم نهاد مرتبط، برگزار می گردد.

سخنگوی دبیرخانه کنگره، مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره را گفتگو و آنالیز چالش های موجود در زمینه حفاظت، بهداشت و مدیریت بیماری های حیات وحش و ارتقای همکاری های بین بخشی در پیشگیری و کنترل بیماری های مشترک، دانست.

محمود مرعشی اضافه نمود: جلب مشارکت صاحب نظران و آشنایی با شیوه های نوین آموزش و پژوهش در حوزه حفاظت و بیماری های حیات وحش و بهره گیری از دانش و فناوری های نوین و همچنین ارائه راهکارهای نظام مراقبت در کنترل و مدیریت بیماری های حیات وحش را از اولویت های کنگره است.

وی، بیماری های حیات وحش (رخداد، پایش، مراقبت)، سلامت واحد و حیات وحش با رویکرد بیماری های مشترک، نقش و مدیریت بهداشتی مراکز نگهداری حیات وحش و امداد و نجات و مدیریت بحران در حیات وحش را از جمله محورهای اصلی این کنگره برشمرد.

به گفته مرعشی، نقش تغییرات اقلیمی بر بقای گونه ها و زیستگاه ها، عوامل تهدید و اثرات متقابل انسان و حیات وحش، گونه های مهاجم و رها شده و اثرات آن ها بر محیط زیست، روش های نوین حفاظت از حیات وحش از دیگر محورهای اصلی این کنگره است.

صاحبنظران و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی www.wildlifedisease.ir مراجعه و آخرین اخبار و جزییات کنگره را دریافت نمایند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 12438

به "بیماری های حیات وحش آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیماری های حیات وحش آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید