تاثیرپذیری 87 درصد نیروی کار از کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، سازمان جهانی کار از بانک جهانی و صندوق بین المللی پول خواست تا حمایت های بیشتری از شاغلان و کسب وکار ها انجام دهند.

تاثیرپذیری 87 درصد نیروی کار از کرونا

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از اتاق تعاون ایران، گای رایدر، دبیر کل سازمان دنیای کار از رؤسای بانک دنیای و صندوق بین المللی پول خواست تا برای حمایت از کسب و کار ها و شاغلین در برابر پیامد های اقتصادی ویروس کرونا، هر چه زودتر دست به کار شوند. به گفته رایدر، این حمایت ها به ویژه برای کسب و کار های آسیب پذیر و کشور های در حال توسعه ضروری خواهد بود.

طبق بیانیه منتشر شده توسط سازمان دنیای کار، بحران کرونا در سال 2020 باعث خواهد شد تا زندگی شاغلین بیش از پیش سخت گردد چرا که مجبور شدن کسب و کار ها به تعطیلی موقت باعث شده است تا بسیاری از شاغلین با کاهش نیرو و بعضی با از دست دادن شغل خود روبرو شوند تا جایی که این سازمان تخمین زده است 81 درصد شاغلان در سراسر دنیا تا به امروز تحت تأثیر پیامد های شیوع کرونا قرار گرفته اند. این نسبت برای کشور های با متوسط درآمد رو به بالا تا 87 درصد نیز می رسد چرا که معمولاً این کشور ها دارای اقتصاد مبتنی بر بخش خدمات هستند.

به گفته سازمان دنیای کار، انتظار می رود در سه ماهه دوم سال جاری ساعت کاری در سراسر دنیا در مقایسه با سه ماهه نخست سال جاری 6.7 درصد کاهش یابد که این مساله در صورت افزایش ندادن بهره وری می تواند باعث کاهش بیش از پیش رشد اقتصادی دنیا گردد. با این حال دولت ها باید کماکان توجه خود را معطوف به حفظ سلامت کارکنان در بخش های مختلف نمایند.

کاهش اشتغال وسیعی در کشور های عربی پیش بینی شده است: 1.8 درصد، معادل 5 میلیون نفر کارگر تمام وقت. اروپا 8.7 درصد یا 12 میلیون نفر کارگر تمام وقت و آسیا و اقیانوسیه 2.7 درصد معادل 125 میلیون نفر کارگر تمام وقت.

خسارت های وسیعی در سطوح مختلف درآمد پیش بینی می گردد، اما به طور خاص شامل کشور هایی با سطح درآمدی متوسط به بالا است. (7 درصد، صد میلیون نفر کارگر تمام وقت) این مساله از تأثیرات بحران اقتصادی در سال های 2009-2008 پیشی گرفته است.

بخش هایی که بیشتر در معرض ریسک قرار دارند، شامل خدمات اسکان و تهیه غذا، ساخت و فراوری، خرده فروشی و فعالیت های اجرایی هستند.

افزایش احتاقتصادی بیکاری دنیای طی سال 2020، به طور قابل ملاحظه ای مبتنی بر میزان توسعه و سیاست های اتخاذ شده در آینده خواهد بود. ریسک بالایی در تصویر سرانجام سال نسبت به پروژه اولیه 25 میلیون نفری سازمان بین المللی کار وجود دارد.

سازمان دنیای کار از کشور های ثروتمند خواسته است تا سرمایه گذاری بیشتری بر روی بخش بهداشت و درمان انجام دهند و همزمان با اقدامات حمایتی، به بازگشت ثبات به بازار های اقتصادی یاری نمایند. چنین حمایت هایی می تواند به بازگشت سریع شرایط اقتصاد به حالت قبل از بحران کرونا نیز یاری کند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا از دو میلیون و 200 هزار نفر عبور نموده و بیش از 160 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

ناظر سازمان بین المللی کار، کووید 19 را به عنوان بدترین بحران دنیای پس از جنگ دنیای دوم تعریف می نماید و می گوید: طبق مطالعات جدید، 25.1 میلیارد نفر کارگر در بخش هایی تحت عنوان مناطق دارای ریسک بالای شدت و ویرانگری استخدام شده اند که ضمن کم بودن دستمزد، ساعت کاری زیادی دارند و با اخراج وسیعی روبرو هستند. درحالی که کاهش ناگهانی درآمد موجب ویرانی می گردد، بسیاری از آن ها مشاغلی با مهارت کم و حقوق پایین هستند. این، بزرگترین آزمون برای همکاری بین المللی از 75 سال پیش تا به امروز است. اگر هر کشوری شکست بخورد، همگی شکست خواهیم خورد. ما باید راه چاره هایی پیدا کنیم که به تمام بخش های جامعه دنیای یاری کند، بخصوص برای افرادی که آسیب پذیرتر هستند و برای یاری به خود، ناتوانند.

با ملاحظه منطقه ای، نسبت کارگران در این بخش های در معرض خطر یا ریسک از 43 درصد در آمریکا تا 26 درصد در آفریقا متغیر است. بعضی مناطق به خصوص آفریقا، دارای سطوح بالاتری از آمار غیر رسمی هستند که با کمبود حمایت اجتماعی، تراکم جمعیتی بالا، ظرفیت ضعیف، چالش های اقتصادی و سلامت برای دولت ها و احتیاط در گزارش، ترکیب شده اند.

طبق آمار جامعه دنیای، دو میلیارد نفر در بخش غیررسمی کار می نمایند (اغلب در اقتصاد های نوظهور و رد حال توسعه) و به طور خاصی در معرض خطر هستند.

معیار های سیاستی، یکپارچه و در مقیاس وسیع با تمرکز بر چهار قطب مورد نیازند: حمایت از کسب و کار؛ استخدام و درآمد؛ تحریک اقتصاد و مشاغل؛ حمایت از کارگران در محل کارو استفاده از گفتگوی اجتماعی میان دولت، کارگران و کارفرمایان برای یافتن راه چاره.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46316

به "تاثیرپذیری 87 درصد نیروی کار از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرپذیری 87 درصد نیروی کار از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید