فراوری 10 میلیارد دلار کالای خاص ایرانی تا سال 1400

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شروع نهضت فراوری در کشور، گفت: فراوری 10 میلیارد دلار کالای خاص در کشور تا سال 1400 در قالب اجرای نهضت ساخت فراوریات داخلی هدفگذاری شده است.

فراوری 10 میلیارد دلار کالای خاص ایرانی تا سال 1400

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، رضا رحمانی صبح پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح توسعه شرکت نئوپان فومنات در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح نهضت ساخت فراوریات داخلی، اظهار کرد: فرصت خوبی پیش آمده که از توانمندی های داخلی برای رونق فراوری و اشتغالزایی بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه های سال جاری وزارتخانه فراوری اقلام خارجی و انواع کالا و موادی که امکان فراوری آن در داخل کشور وجود دارد، است، اضافه نمود: براساس این برنامه برای فراوری 10 میلیارد دلار مواد و کالا هایی که از خارج وارد می گردد تا سال 1400 هدفگذاری شده تا تبدیل به فراوری داخلی در رشته های مختلف صنعتی گردد.

وزیر صنعت در ادامه با اشاره به اینکه که خوشبختانه این طرح شروع شده و نخستین نمایشگاه فراوریات داخلی در رشته های مختلف صنعتی نیز در تهران برگزار گردید، گفت: شاهد مشارکت خوبی از سراسر کشور بودیم.

وی به تأسیس دبیرخانه دائمی اجرای این طرح و همچنین پیگیری موضوع از سوی معاونت صنایع و مرکز حمایت از ساخت داخل وزارت صنعت، معدن و تجارت اشاره و توضیح داد: اجرای این طرح به خودکفایی در فراوری محصولات و کالا های خاص در داخل کشور منجر می گردد.

رحمانی ادامه داد: عدم وابستگی به خارج از کشور و ایجاد واحد های جدید در رشته های صنعتی در سطح کشور از دیگر مزایای اجرای این طرح است که توسعه مناطق و همچنین اشتغال زایی را به دنبال دارد.

تورهای دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 19723

به "فراوری 10 میلیارد دلار کالای خاص ایرانی تا سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 10 میلیارد دلار کالای خاص ایرانی تا سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید