جلسه برنامه ریزی برگزاری جشنواره تخت سلیمان برگزار شد

به گزارش مهسان بلاگ، با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی جلسه برنامه‌ریزی برگزاری جشنواره فرهنگی‌هنری تخت سلیمان برگزار شد.

جلسه برنامه ریزی برگزاری جشنواره تخت سلیمان برگزار شد

به‌گزارش خبرنگاران به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث‌فرهنگی استان در این جلسه که دیروز 9 مرداد 97 برگزار شد، با اشاره به جاذبه های گردشگری تکاب گفت: شهرستان تکاب دارای تاریخی بلند و طبیعتی بکر است که می توان با اتکا به این عوامل گردشگری منطقه را متحول ساخت.

جباری تخت سلیمان را بهترین و مهم ترین جاذبه گردشگری تکاب عنوان کرد و افزود: وجود مجموعه جهانی تخت سلیمان در کنار تکاب فرصتی بسیار مناسب را برای توسعه گردشگری فراهم کرده که باید همه مسئولان از این ظرفیت برای رونق اقتصادی این شهرستان بهره برداری کنند.

او عنوان کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری با محوریت گردشگری منجر به ایجاد اشتغال شده و رفع بیکاری جوانان نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی آمادگی دارد نه تنها در تکاب بلکه در همه شهرهای استان بسته به موقعیت تاریخی وطبیعی آن شهرستان در اجرای جشنواره های فرهنگی و هنری با محوریت گردشگری با فرمانداران مشارکت کند.

علی مکرمی فرماندار تکاب نیز در این جلسه با قدردانی از فعالیت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی گردشگری استان در حوزه های معرفی جاذبه های گردشگری، حفظ آثار و راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در سطح استان و بویژه تکاب گفت: این فعالیت‌ها چشمگیر بوده و امیدواریم این شاهد ادامه این روند باشیم.

مکرمی مطرح کرد: تکاب با وجود داشته های تاریخی و فرهنگی و طبیعی نیازمند معرفی گسترده در سطوح ملی و بین المللی است و بایستی همه دستگاه های دولت در این خصوص ما را کمک کنند.

او یادآور شد: برگزاری جشنواره تخت سلیمان موجب معرفی بهتر این اثر جهانی و رونق صنعت گردشگری در منطقه شده و تحقق این امر همت و تلاش همه جانبه مسئولان را می طلبد.

در انتهای این جلسه مقرر شد زمان برگزاری جشنواره تخت سلیمان در جلسه آتی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف تعیین شود.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: chtn.ir
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 184

به "جلسه برنامه ریزی برگزاری جشنواره تخت سلیمان برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلسه برنامه ریزی برگزاری جشنواره تخت سلیمان برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید