حضور دانشجویان با کتاب الکترونیکی در جشنواره کتاب سال دانشجویی مجاز است، بیشتر مؤلفان دانشجوی دولتی هستند

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی گفت: از 518 اثر رسیده به جشنواره کتاب دانشجویی سال، 87 درصد مربوط به دانشجویان دانشگاه دولتی و 75 درصد متعلق به دانشجویان مرد است.

حضور دانشجویان با کتاب الکترونیکی در جشنواره کتاب سال دانشجویی مجاز است، بیشتر مؤلفان دانشجوی دولتی هستند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، عادل تقوی رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی در نشست خبری بیست و ششمین جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: امسال 518 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که 64 درصد آثار در حوزه تألیف و 36 درصد در حوزه ترجمه بوده است.

وی ادامه داد: 87 درصد آثار مربوط به دانشجویان دانشگاه های دولتی، 10 درصد مربوط به دانشجویان دانشگاه آزاد و 3 درصد متعلق به دانشجویان سایر مراکز آموزش عالی بوده است.

75 درصد نویسندگان کتاب دانشجویی مرد هستند

دبیر جشنواره کتاب سال دانشجویی ادامه داد: از بین آثار رسیده به جشنواره امسال 75 درصد مؤلفان از دانشجویان مرد و 25 درصد از خانم ها بوده اند.

به گفته وی، مقطع تحصیلی دانشجویان مؤلف به ترتیب 64 درصد دکترا، 25 درصد کارشناسی ارشد و 11 درصد کارشناسی است.

تقوی با اشاره به بخش های ویژه جشنواره امسال گفت: مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، علوم انسانی و اسلامی و تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی از بخش های این جشنواره هستند.

به گفته وی، از برگزیدگان این جشنواره با جوایز نقدی و حمایت معنوی تقدیر به عمل می آید و برگزیدگان می توانند در تولید آثار بعدی یا فروش آثار، از کمک جهاد دانشگاهی استفاده کنند.

جشنواره کتاب دانشجویی شامل کتاب الکترونیک هم می شود

وی در پاسخ به سؤال فارس درباره حضور کتاب های الکترونیکی در جشنواره گفت: محدودیتی در این باره وجود نداشته است و به هر آنچه که مجوز لازم در قالب کتاب را داشته باشد، اجازه ورود به جشنواره داده شده است.

به گفته وی، همچنان که شاخص های ارزیابی در بخش های مختلف جشنواره با هم متفاوت است، شاخص ارزیابی برای انواع مدل نشر هم تفاوت دارد و هر اثر با رقبای هم رده خود مقایسه می شود.

sahandblog.ir: سهندبلاگ: سیستم مدیریت محتوای سهند

salmandiar.ir: دیار سلمان | مجله گردشگری و مسافرتی دیار سلمان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 26410

به "حضور دانشجویان با کتاب الکترونیکی در جشنواره کتاب سال دانشجویی مجاز است، بیشتر مؤلفان دانشجوی دولتی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور دانشجویان با کتاب الکترونیکی در جشنواره کتاب سال دانشجویی مجاز است، بیشتر مؤلفان دانشجوی دولتی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید