حمایت فائو از ایجاد معیشت های جایگزین برای پناهندگان افغانستانی ساکن در ایران

به گزارش مهسان بلاگ، فائو با همکاری برنامه جهانی غذا در چارچوب برنامه ای مشترک جهت بهبود معیشت پناهندگان افغان ساکن در ایران، ضمن ساخت یک گلخانه در مهمانشهر مهاجرین سمنان و ارائه آموزش های لازم، پناهندگان افغانستانی را برای مدیریت و راه اندازی آن توانمند می نمایند.

حمایت فائو از ایجاد معیشت های جایگزین برای پناهندگان افغانستانی ساکن در ایران

به گزارش خبرنگاران، هومن معزی، مشاور امور برنامه ریزی نمایندگی فائو در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به پروژه ساخت و بهره برداری از گلخانه در مهمانشهر مهاجرین سمنان می گوید: در پی انجام یک ارزیابی مشترک از سوی فائو و برنامه جهانی غذا، همچنین برگزاری یک کارگاه آموزشی یک روزه برای 30 نفر از پناهندگان علاقه مند به همکاری در این طرح، نهایتا 15 نفر برای مشارکت در این پروژه انتخاب شدند.

وی در ادامه اضافه کرد: با ارائه مشاوره ها و مهارت های لازم به پناهندگان افغان جهت پرورش انواع گیاهان زینتی و خوراکی در گلخانه، توانمندی آن ها برای مدیریت مستقل گلخانه به صورت گام به گام افزایش می یابد.

معزی گفت: کشت گلخانه ای به پناهندگان این امکان را می دهد تا کنترل بیشتری بر شرایط رشد محصولات کشاورزی داشته و بتوانند محصولات خارج فصل را با توجه به تقاضای بازار فراوری نمایند.

سلمان بهرامی، کارشناس امور معیشت برنامه جهانی غذا نیز ضمن تأکید بر همکاری مشترک این نهاد بین المللی با فائو، گفت: این اولین پروژه مشترک این دو آژانس سازمان ملل در مهمانشهرهای پناهندگان در ایران است، که هدف آن فراهم کردن فرصت هایی جدید و پایدار درآمدزایی برای ذی نفعان نهایی (پناهندگان) است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 32788

به "حمایت فائو از ایجاد معیشت های جایگزین برای پناهندگان افغانستانی ساکن در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت فائو از ایجاد معیشت های جایگزین برای پناهندگان افغانستانی ساکن در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید