خبرنگاران شوالیه ها سربازان خدا هستند

به گزارش مهسان بلاگ، گاهی اوقات یک فیلم یا سریال آن قدر قدرتمند است که مخاطب را به نحوی اسرار آمیز با خود همراه می کند. در سریال سقوط شوالیه (Knightfall) با گروهی از اسرارآمیزترین، قدرتمندترین و ثروتمندترین گروه های نظامی قرون وسطی همراه می شویم. این سریال درام تاریخی، محصول سال 2017 شبکه هیستوری و به نوعی از رقبای سریال هایی مانند وایکینگ ها و بازی تاج و تخت است. اگرچه سقوط شوالیه تا به امروز نتوانسته است محبوبیت آن سریال ها را به دست بیاورد، با این وجود جذّابیت های این سریال به اندازه ای است که بتواند سرگرمی شما را در اوقات فراغت فراهم کند و حتی فراتر از آن در بسیاری از مواقع شما را به وجد آورد.

خبرنگاران شوالیه ها سربازان خدا هستند

سقوط شوالیه سومین سریال درام اورجینال شبکه هیستوری است که داستان گروهی از شوالیه های معبدی را در زمان اوج جنگ های صلیبی روایت می کند. نقطه شروع فیلم درست جایی است که شهر اکا که آخرین پایگاه شوالیه ها در سرزمین های مقدس است، سقوط می کند و در این حین جام مقدس مسیح نیز گم می شود. سال ها بعد گروهی از شوالیه ها کمر به پیدا کردن جام می بندند. داستان کلی سریال یک داستان معمولی است که با اضافه شدن چاشنی عشق، ایثار، خیانت و ... تبدیل به داستانی جذّاب و مخاطبپسند می شود. در فصل دوم کاراکتر اصلی سریال در موقعیتی قرار می گیرد که مجبور به شروع دوباره است و داستان کلّی نسبت به فصل اول جذاب تر ادامه پیدا می کند.

اگرچه سریال صحنه های نبرد را به تصویر کشیده و تعادل را میان صحنه های رومانتیک و اکشن برقرار کرده است، اما ضعف در شخصیت پردازی و معرفی شخصیت ها موجب افت کیفیت سریال می شود. با وجود تمامی این توضیحات راجع به شخصیت پردازی سریال به هیچ عنوان نباید از بازی های بسیار خوب بازیگران این فیلم به خصوص تام کالن در نقش لاندری غافل شویم. از آنجایی که سریال سقوط شوالیه راجع به شوالیه هایی است که مردان خدا لقب گرفته اند و شوالیه ها ترکیبی از احساسات مختلف هستند، بازی برای بازیگران به مراتب سخت تر از نقش های دیگر است و این مسأله باعث به چشم آمدن بیشتر بازی بازیگران این سریال می شود.

چالش های مفهومی فیلم عامل دیگری است که فیلم را جذاب تر می کند. تاکید بر روی اینکه شوالیه ها مردان خدا هستند و قائل شدن جنبه دینی و مذهبی برای شوالیه ها این چالش های مفهومی را به وجود می آورد. روبه رو شدن شخصیت ها با چالش های ذکرشده به شیوه ای برنامه ریزی شده و بهنگام رخ می دهد. این چالش ها بیشتر در فصل اوّل اتفاق می افتند و فصل دوم به نوعی فصل محاکمه و جبران است. با توجه به همه اینها فیلمنامه سریال نکته های مثبت بسیاری دارد.

در مجموع سقوط شوالیه سریالی است که می تواند مخاطب را ساعت ها در مقابل خود میخکوب کند. اگر از دوستداران هیجان هستید، اگر از دوستداران روبرو شدن با دو راهی های اخلاقی هستید، اگر عاشق تاریخ هستید و از همه مهمتر اگر می خواهید اوقات فراغت خود را به بهترین نحو سپری کنید؛ سقوط شوالیه پیشنهاد ما برای شما است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 45114

به "خبرنگاران شوالیه ها سربازان خدا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شوالیه ها سربازان خدا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید