خبرنگاران کرملین: به تحریم کانادا پاسخ می دهیم

به گزارش مهسان بلاگ، مسکو - خبرنگاران - دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت که مسکو به تحریم جدید کانادا در خصوص روسیه پاسخ می دهد.

خبرنگاران کرملین: به تحریم کانادا پاسخ می دهیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، پسکوف روز چهارشنبه گفت: روسیه به تحریم 9 مقام روسیه ازسوی کانادا پاسخ مناسب می دهد.

دولت کانادا به پیروی از آمریکا و اتحادیه اروپا 9 شهروند روسیه را در پرونده الکسی ناوالنی فعال سیاسی مخالف دولت روسیه به نقض موازین حقوق بشر متهم نموده و تحریم هایی علیه آنها اعمال کرد.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این سوال که آیا مسکو بطور متقابل به اقدام اتاوا پاسخ می دهد، گفت که پاسخ مربوطه به اقدام این کشور داده خواهد شد.

الکساندر بورتنیکوف رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه، سرگئی کریینکو معاون دفتر رئیس جمهوری روسیه، ویکتور زولوتوف رئیس گارد ملی روسیه، آندره یارین رئیس اداره سیاست های داخلی دفتر رئیس جمهوری روسیه، الکسی کریووروچکو و پاول پوپوف معاونین وزیر دفاع روسیه، سرگئی منیایلو نماینده رئیس جمهوری روسیه در منطقه سیبری، الکسی کالاشنیکوف رئیس اداره اجرای احکام قضایی روسیه و ایگور کراسنوف دادستان کل روسیه در فهرست تحریم های کانادا قرار گرفتند.

پیشتر آمریکا و کانادا نیز تحریم هایی را در مساله ناوالنی در خصوص روسیه وضع نموده بودند.

ناوالنی یکی از اصلی ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت سال 2020 (سی ام مرداد) در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان در اوایل ماه جاری گفتند : نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین گفت که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است.

روسیه این ادعای آلمان و نیز سوئد و هلند در خصوص مسمومیت ناوالنی را رد کرد و این فعال سیاسی مخالف دولت مسکو در بازگشت از برلین در روز 17 ماه ژانویه در مسکو دستگیر و به سه سال و نیم زندان محکوم کرد.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 80192

به "خبرنگاران کرملین: به تحریم کانادا پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرملین: به تحریم کانادا پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید