خورشیدی: دوست نداریم خودمان را زیر سؤال ببریم و بازخواست شویم، اشتباهات داوری با VAR از بین نمی رود

به گزارش مهسان بلاگ، داور بین المللی فوتبال ایران گفت: مطمئن باشید داوران ما دوست ندارند طوری قضاوت نمایند که مورد بازخواست قرار گیرند یا خود را زیر سؤال ببرند.

خورشیدی: دوست نداریم خودمان را زیر سؤال ببریم و بازخواست شویم، اشتباهات داوری با VAR از بین نمی رود

اشکان خورشیدی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران, در مورد برگزاری کلاس های دانش افزایی و پیش فصل داوری فوتبال گفت: طبق سنوات گذشته برای اینکه داوران فصل جدید را با آمادگی و آشنایی با قوانین جدید داوری آغاز نمایند باید این کلاس ها را پشت سر بگذارند. فدارسیون فوتبال و کمیته داوران مجری برگزاری این کلاس ها هستند و تمام سعی و کوشش خود را به کار می گیرند تا از مدرسان FIFA و AFC برای تدریس در این کلاس ها استفاده گردد و داوران با آخرین رو ش های داوری و قوانین آشنا شوند مخصوصاً سال جاری که قوانین داوری تغییرات زیادی داشته است. سوبخیدین, یکی از مدرسان خوب آسیا در این کلاس حضور دارد و قوانین را برای داوران تشریح می نماید تا ما داوران با قوانین بیشتر آشنا شویم و با هماهنگی خوبی فصل را آغاز کنیم.

داور لیگ رجحان فوتبال در مورد تغییر جدید قوانین داوری عنوان نمود: خیلی از قوانین تغییر نموده است, برای مثال آغاز مجدد بازی در محوطه جریمه، برخورد توپ با داور، نحوه برخورد یا تنبیه انضباطی با کادر فنی یا افرادی که روی نیمکت اعتراض می نمایند، از نمونه شاخص تغییر این قوانین هستند که بیشتر این قوانین را در این کلاس ها مرور نموده ایم.

خورشیدی درباره قضاوت پر اشتباه داوران در فصل گذشته و اعتراض تیم ها به قضاوت ها در لیگ برتر اعلام نمود: متاسفانه در کشور ما فشار روی داوری زیاد است. مطمئن باشید داوران ما دوست ندارند طوری قضاوت نمایند که مورد بازخواست قرار گیرند یا خود را زیر سؤال ببرند. من و تمام همکارانم تمام کوشش خود را می کنیم که با تمرکز, اشتباهات مان را به حداقل برسانیم و با شرایطی که در دستور کار داریم این اشتباهات را کم و فصل را با شرایط خوب را آغاز کنیم .

وی در مورد استقاده از سیستم یاری داور ویدئویی (VAR) در فوتبال ایران توضیح داد: ما یک کلاس سه، چهار روزه در مورد سیستم یاری داور ویدویی را پشت سرگذاشتیم, اگر VAR در فوتبال ما استفاده گردد خیلی خوب است و قطعاً خیلی از اشتباهات را کم خواهد نمود و باعث می گردد خودمان را به روز کنیم, ولی بحثی که در کلاس ها هم عنوان شد این بود که با وجود یاری داور ویدئویی اشتباهات داوری کم می گردد ولی هیچوقت این اشتباهات در فوتبال از بین نخواهد رفت.

داور بین المللی فوتبال ایران در مورد حق الزحمه داوران در لیگ برتر اعلام نمود: این موضوعی است که باید از فدارسیون فوتبال و کمیته داوران سؤال کنید. نمی گویم برای داوران مباحث اقتصادی مهم نیست ولی هیچ وقت در اولویت قرار نگرفته است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 13155

به "خورشیدی: دوست نداریم خودمان را زیر سؤال ببریم و بازخواست شویم، اشتباهات داوری با VAR از بین نمی رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خورشیدی: دوست نداریم خودمان را زیر سؤال ببریم و بازخواست شویم، اشتباهات داوری با VAR از بین نمی رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید