داستان غم انگیز کاتالیست های تقلبی

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران از ورود سازمان محیط زیست به موضوع توزیع کاتالیست های تقلبی در بازار اطلاع داد.

داستان غم انگیز کاتالیست های تقلبی

سیدنواب حسینی منش در گفت وگو با خبرنگاران، با هشدار در مورد نصب کاتالیست های تقلبی روی خودروها گفت که از زمان اجرای معاینه فنی برتر، به پدیده ای جدید در مورد وضعیت کاتالیست های نصب شده روی خودورها برخورد نموده اند؛ به گونه ای که کیفیت پایین و حتی تقلبی بودن برخی کاتالیست های نصب شده، محرز شده است.

وی با بیان اینکه این کاتالیست ها فاقد الزام آلایندگی هستند، اضافه کرد: کاتالیست روی یک خودور با پیمایش معمولی حدودا 3 سال عمر می نماید، اما به نظر نمی رسد این کاتالیست های تقلبی، بیشتر از سه ماه روی خودرویی دوام بیاورند.

حسینی منش با بیان این که داخل ساختار کاتالیست، فلزات گرانبهایی وجود دارد، گفت: با افزایش قیمت ها و نوسانات بازار، برخی سازنده ها این فلز گران قیمت را از داخل کاتالیست برمی دارند که سبب می گردد کاتالیست از کارکرد اصلی خود خارج گردد؛ چرا که با برداشتن آن فلز گرانبها، فقط یک فیلتر توری در داخل قوطی کاتالیست باقی می ماند و تعمیرگاه ها نیز این کاتالیست معیوب را با نصف قیمت بر روی خودروها نصب می نمایند.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی شهرداری تهران با بیان اینکه داستان غمناکی را شاهد هستیم؛ چراکه این کاتالیست ها به صورت عمده و سیستماتیک در بازار پخش شده است اضافه کرد: سازمان محیط زیست هم به طور جدی، به دنبال آنالیز تخلفات تولیدنمایندگان کاتالیست تقلبی است تا به این مهم رسیدگی گردد؛ اما رانندگان نیز باید در خرید کاتالیست دقت لازم را داشته باشند.

کاتالیست قطعه ایست که در مسیر خروج دود از اگزوز نصب می گردد تا میزان آلایندگی خودرو را کاهش دهد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3105

به "داستان غم انگیز کاتالیست های تقلبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان غم انگیز کاتالیست های تقلبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید