دوره ائتلاف هوایی به سر آمده؛ نیروی زمینی به میدان بیاید

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، کانادا قرار است سال جاری (2016) جنگنده های خود را از ائتلاف هوایی مبارزه با داعش در عراق و سوریه خارج کند.

دوره ائتلاف هوایی به سر آمده؛ نیروی زمینی به میدان بیاید

این درحالی است که هارجیت ساجان وزیر دفاع هندی الاصل کانادا در بیان یکی از علل ناکارآمدی این ائتلاف در مصاحبه با شبکه رادیویی سی بی سی عنوان داشت که در مبارزه با داعش باید استفاده از نیروی زمینی و نه حملات هوایی در اولویت قرار بگیرد.

وی در این باره گفت: البته که آنها (نیروهای ائتلاف) خواهان تداوم حضور جنگنده های سی اف 18 کانادا هستند. با این حال باید بگویم که ائتلاف هوایی جوابگوی شرایط موجود نخواهد بود.

ساجان ادامه داد: بحث بر سر این است که چطور می توان اهداف بیشتری را نشانه گرفت. در حال حاضر، جنگ در نقطه ای است که باید هدف خود را معین و پیدا کنید و در ضمنً از قدرت عمل بر روی زمین هم برخوردار باشید.

با این حال، وی به سرعت این مسئله را که نیروهای کانادایی به تنهایی می توانند از پس این مشکل بربیاند رد کرد و مجددا به همان راه حل قدیمی مشاوره و یاری روی آورد.

ساجان در این باره مدعی شد: ایستادگی در برابر داعش با مشارکت کردها و اعراب عراقی میسر می گردد. ما در افغانستان هم شیوه آموزشی را در پیش گرفتیم و بعد به تدریج از آنجا خارج شدیم.

وی در نهایت گفت که ارتش کانادا باید بر روی وظیفه دیگری در داخل خاک این کشور تمرکز کند و آن ترغیب زنان و اقلیت ها به مشارکت در ارتش است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 20934

به "دوره ائتلاف هوایی به سر آمده؛ نیروی زمینی به میدان بیاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره ائتلاف هوایی به سر آمده؛ نیروی زمینی به میدان بیاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید