دو جودوکار ایران به کسب سهمیه المپیک نزدیک شدند، کار سخت ملایی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سایت رسمی فدراسیون دنیای یک روز بعد از انتها رقابتهای گراند اسلم پاریس آخرین رده بندی بهترین های دنیا در اوزان مختلف را منتشر کرد. در این رده بندی دو نماینده کشورمان بعد از حضور روی تاتامی پاریس صندلی خود را نسبت به قبل بهبود بخشیدند. همین موضوع باعث شد تا هر دو جودوکار کشورمان در آستانه کسب سهمیه المپیک قرار داشته باشند. بر اساس قوانین فدراسیون دنیای 22 جودوکار برتر هر وزن در رنکنیگ دنیای مستقیم جواز حضور در بازیهای المپیک را کسب می نمایند.

دو جودوکار ایران به کسب سهمیه المپیک نزدیک شدند، کار سخت ملایی

سعید ملایی در وزن 81- کیلوگرم که تا ماه قبل در مکان سی و هفتم قرار داشت با دو پیروزی در گراند اسلم پاریس جمع امتیازات خود را به عدد 580 رساند و با دو پله صعود به مکان سی و پنجم رفت. اگر جودوکاران تکراری کشورهای دیگر را از لیست رنکنیگ خارج کنیم ، ملایی رنکنیگ 22 را داشته و اگر تا چهار ماه آینده همین موقعیت را حفظ کند سهمیه خود را برای حضور در المپیک قطعی خواهد نمود.

در این وزن آوتاندیل تچریشویلی از گرجستان با 3340 امتیاز در صدر قرار گرفته است. جودوکاران ژاپن ، کانادا ، برزیل ، فرانسه ، روسیه ، امارات ، آمریکا ف بلغارستان ، آلمان ، یونان ، کره جنوبی ، مجارستان ، ازبکستان ، مغولستان ، بلاروس ، آرژانتین ، ایتالیا ، تونس ، مصر و کوبا بالاتر از ملایی تا کنون سهمیه کسب نموده اند.

در وزن 100- کیلوگرم جواد محجوب یک پیروزی در پاریس کسب کرد که همین موضوع باعث شد تا وی صندلی سی و دومی خود را امتیاز 582 حفظ کند. بعد از خارج کردن جودوکاران تکراری کشورهای مختلف از رده بندی این وزن ، محجوب در رده بیست و پنجم قرار گرفته است . وی با نفر بیست و دوم این وزن نزدیک به 200 امتیاز فاصله دارد و باید در میدانهای پیش رو این اختلاف فاحش را جیران کند.

در این رده بندی کیم وون جین از کره جنوبی در وزن 60- کیلوگرم ، تمرخولاگ داوادورج از مغولستان در وزن 66- کیلوگرم ، آن چانگریم در وزن 73-کیلوگرم ، کواک دونگ هان هر دو از کره جنوبی ، المر کاسیموف از آذربایجان در وزن 100- کیلوگرم و تدی رنر از فرانسه در صدر بهترین های دنیا قرار دارند.

اما در رده بندی کلی اوزان مختلف تچریشویلی از گرجستان با 3340 امتیاز در صدر قرار گرفته است. تدی رنر از فرانسه با 3300 امتیاز دوم است. کواک دونگ هان ار کره جنوبی با 2630 ، آن چانگریم از کره جنوبی با 2628 امتیاز ، لی پارتیانی از گرجستان و المر گاسیموف از آذربایجان با 2500 امتیاز مکانهای سوم تا پنجم را در اختیار دارند.

رده بندی نهایی جودوکاران برای کسب سهمیه المپیک تا اوایل تیرماه اعلام خواهد شد. جودوکاران کشورمان باید در مسابقات مختلف پیش رو امتیازات لازم را کسب نمایند. در صورت رسیدن ملایی و محجوب به جمع 22 جودوکار اوزان خود ، یک نماینده دیگر از کشورمان می تواند از بخش قاره ای سهمیه کسب کند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 21514

به "دو جودوکار ایران به کسب سهمیه المپیک نزدیک شدند، کار سخت ملایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو جودوکار ایران به کسب سهمیه المپیک نزدیک شدند، کار سخت ملایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید