ریشه مسائل در توسعه، فقدان حکومت قانون است

به گزارش مهسان بلاگ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ریشه مسائل در توسعه، فقدان حکومت قانون یا عدم توسعه حقوقی است.

ریشه مسائل در توسعه، فقدان حکومت قانون است

به گزارش خبرنگاران، سیدمرتضی نبوی در دومین دوره آموزشی تشکیلاتی طرح شهید شهریاری، اظهار کرد: سال هاست که در ابعادی از جمله فرهنگی و مالی مسائلی وجود دارد.

وی با اشاره به اشکالات اقتصاد متکی به نفت، گفت: مشخص سیاسی قیمت نفت در جهان موجب شده رشد فراوری ناخالص داخلی کشور با نوسان همراه باشد و این در حالی بوده که نوسانات مالی متاثر از نوسانات قیمت نفت، ضد توسعه است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مدل مفهومی الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی در دانشگاه آزاد در حوزه ریشه یابی و ارائه راهکارها در حوزه مالی تدوین شده است.

نبوی اعلام نمود: در این مدل سیر نظریه ها، حرکت های مالی و نوسانات سیاسی کشور آنالیز شده و علاوه بر ریشه یابی عقب ماندگی ها و دوران افول توسعه ایران و سیر نظرات توسعه، مدل مفهومی برای پیشرفت اسلامی ایرانی ارائه شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان نمود: ریشه مسائل در توسعه فقدان حکومت قانون و یا عدم توسعه حقوقی است؛ به طوری که امروزه ریشه مسائل به حکومت قانون برمی شود، به گونه ای که قوه مقننه آن طور که باید قوانین حساب شده و کارآمدی را تصویب ننموده و بسیاری از قوانین با فوریت و بدون مطالعات مفصل در مجلس به تصویب می رسند.

نبوی اضافه نمود: تغییر سریع قوانین در کشور، وجود قوانین پراکنده و گاه تعارض و کسرت قوانین مسائلی را ایجاد نموده است.

وی ادامه داد: تدوین و تنقیح قوانین انجام نشده و علاوه بر وضع شتاب زده قوانین، اجرای قانون نیز آن چنان در بین مجریان مهم نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: این ها همه در حالی است که قانون باید منسجم، یکپارچه و بدون تعارض باشد، همچنین در عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حالی سرمایه های زیادی برای ایجاد زیرساخت های الکترونیکی صورت گرفته که آن گونه که باید کارآمد و پیروز نبوده است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17125

به "ریشه مسائل در توسعه، فقدان حکومت قانون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریشه مسائل در توسعه، فقدان حکومت قانون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید