زنان فضانورد در معرض خطر لخته شدن خون هستند

به گزارش مهسان بلاگ، مطالعات جدید آشکار می نمایند که چگونه فضانوردی بر افزایش خطر لخته شدن خون در زنان تاثیر می گذارد.

زنان فضانورد در معرض خطر لخته شدن خون هستند

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، مطالعات جدید آشکار می نمایند که چگونه فضانوردی بر افزایش خطر لخته شدن خون در زنان تاثیر می گذارد. این مطالعه که در پزشکی هوافضا و عملکرد انسانی منتشر شده است، با همکاری کالج سلطنتی لندن، مرکز پزشکی طب فضایی، مرکز فضایی جوهانسون ناسا و دانشگاه فضایی بین المللی اجرا شده و عوامل خطرناک احتمالی برای ایجاد لخته خون را مورد آنالیز قرار داده است.

این یافته پرواز فضایی 38 زن را آنالیز می نماید و نشان می دهد استفاده از قرص های ضدبارداری و فضاوردی خطر ترومبولیسیم وریدی (VTE) را افزایش نمی دهد. دکتر وارشا جین، سرپرست این مطالعه از کالج سلطنتی لندن و پژوهشگر بالینی زنان در دانشگاه ادینبورگ گفت: اولین قسمت لخته خون توسعه یافته در یک فضانورد در فضا اوایل امسال گزارش شد. چگونگی تاثیر فضانوردی بر خطر لخته شدن خون هنوز تعیین نیست. این مطالعه با هدف نگاه ویژه بر خطر بالقوه لخته شدن خون برای زنان فضانورد طی فضانوردی انجام شده است. ما می خواستیم بدانیم آیا مصرف قرص های ضدبارداری هورمونی برای تنظیم چرخه قاعدگی این خطر را افزایش می دهد یا خیر.

ایجاد VTE در بدن هنگام سفر به فضا تهدیدی برای زندگی است و بصورت بالقوه می توان خطر آن را با مصرف قرص های هورمونی افزایش دهد؛ با این حال، چون زنان بطور کلی تناسب اندام و سلامت بیشتری نسبت به جمعیت کل دارند، خطر برای آن ها در سطوح پایین باقی می ماند.

این مطالعه که اولین مطالعه در نوع خود است، پیشنهاد می دهد طی معاینات پزشکی و گزینش فضانورد آزمایش های خونی بیشتری انجام گیرد. نکاتی در طول آموزش های قبل از ماموریت و طی فضانوردی از جمله فعالیت های آموزشی خاص وجود دارد که ممکن است خطر ابتلا به لخته شدن خون را افزایش دهد و محققان آنالیز این موارد را توصیه می نمایند.

در نهایت، این مطالعه پیشنهاد می نماید که رویکرد کلی تری برای تجویز دارو های ضدبارداری درنظر گرفته گردد، زیرا ممکن است زنان تمام حرفه ها از جمله فضانوردی بخواهند چرخه قاعدگی خود را کنترل نمایند و خطرات مرتبط با شغل هایشان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

دکتر جین گفت: ممکن است در تمرینات قبل از ماموریت فضانوری و یا در حین خود ماموریت زمان هایی وجود داشته باشد که احتمال خطر لخته شدن به طور موقت افزایش یابد. با توجه به ماهیت بالقوه خطرناک لخته شدن خون، توصیه می کنیم که تحقیقات بیشتر و هدفمندتری در این زمینه صورت بگیرد.

دکتر ویرجینیا ورتینگ استادیار دانشگاه بین المللی فضایی گفت: ما احتیاج به مطالعات بیشتر و همکاری با فضانوردان زن داریم. بیشتر تحقیقات زیست پزشکی قبلی روی فضانوردان مرد اجرا شده و اکنون باید درک کنیم که محیط فضا چگونه بر فیزیولوژی زنان تاثیر می گذارد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48403

به "زنان فضانورد در معرض خطر لخته شدن خون هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنان فضانورد در معرض خطر لخته شدن خون هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید