سامانه بارشی جدید روز آدینه وارد کشور می گردد

به گزارش مهسان بلاگ، تهران- خبرنگاران - کارشناس سازمان هواشناسی اعلام نمود: سامانه بارشی جدید فردا - آدینه - وارد کشور می گردد و بارش ها در روز شنبه آینده تقویت می گردد.

سامانه بارشی جدید روز آدینه وارد کشور می گردد

امین حسین نقشینه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی خبرنگاران گفت: روز یکشنبه نیز در نیمه شرقی کشور و روز دوشنبه - 25 فروردین - در نوار شرقی سامانه بارشی فعال خواهد بود ودوشنبه شب هم این سامانه بارشی از مرزهای کشور خارج می گردد.

وی ادامه داد: طی ساعات آینده امروز (22 فروردین) برای غرب و شمال غرب کشور بارش های باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و باد بر روی دامنه های زاگرس رخ می دهد. برای مناطقی از جنوب شرق و شرق انتظار بارش های پراکنده را برای امروز داریم .

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: فردا (آدینه) با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور علاوه بر غرب و شمال غرب، دامنه های جنوبی البزر، استان های سواحل دریای خزر بارش به صورت رگبار و گاهی رعد و برق خواهند داشت.

وی گفت: پیش بینی می گردد مقدار بارش های در روز آدینه در جنوب استان کردستان، شمال کرمانشاه، جنوب لرستان، شرق ایلام، شمال غرب خوزستان و مناطقی از اصفهان از شدت بیشتری برخوردار باشد.

نقشینه ادامه داد که این سامانه از فردا (23 فروردین) وارد کشور می گردد از سامانه ای که در چند روز گذشته در استان خوزستان سبب سیل شده ضعیف تر بوده و در نتیجه بارش ها هم کمتر می باشد.

وی اضافه نمود: روز شنبه هفته آینده در شرق، شمال شرق، دامنه های جنوبی البرز و در استان های تهران و سمنان بارندگی ها تداوم پیدا می نماید.

نقشینه اضافه نمود: تقویت سامانه بارشی در این روز شاهد خواهیم بود و در جنوب، مرکز، جنوب شرق و دامنه های زاگرس مرکزی و در استان های چهارمحال و بختیاری، کیکیلویه و بویر احمد ، بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق پیش بینی می گردد.

وی گفت: شدت بارش های روز شنبه در شمال استان فارس، غرب استان یزد، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه هفته آینده در نیمه شرقی کشور فعال خواهد بود و سبب شدت بارش ها در شمال استان یزد، شرق استان های اصفهان، سمنان، هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان، گلستان و شرق مازندران، خراسان رضوی و شمال جراسان جنوبی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه هفته آینده شدت بارش ها در نوار شرقی خواهد بود، گفت: سامانه بارشی در این روز در نوار شرقی در خراسان رضوی و جنوبی شدت بارش ها بیشتر خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر آدینه (23 فروردین) و روز شنبه هفته آینده دریای عمان و شرق تنگه هرمز هم مواج خواهد بود.

** تهران فردا بارانی است

وی گفت: از بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در تهران رشد ابر را خواهیم داشت. فردا آسمان تهران به تدریج ابری خواهد شد و از بعدازظهر فردا باران در تهران شروع می گردد .

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه گاهی این بارش ها به صورت رعد و برق با وزش باد همراه است، بیان داشت: روز شنبه هفته آینده هم تهران ابری و بارانی پیش بینی شده است.

وی افزوود: بیشنه دمای امروز تهران در مهرآباد 23 درجه و در شمیرانات 20 درجه خواهد رسید و بیشینه دمای فردا در مهرآباد 22 درجه خواهد بود و کمینه دمای هوای فردا صبح در تهران 10 درجه در مهرآباد می باشد.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: فردا (آدینه) کاهش دما در تهران داریم و دمای هوای این شهر فردا یک درجه نسبت به روز قبل کاهش خواهد یافت.

وی اضافه نمود: گرمترین مرکز استان در روز گذشته بندرعباس و اهواز بوده و دمای این شهرها به 33 درجه رسید و امروز صبح سردترین مرکز استان شهرکرد با یک درجه زیر صفر بوده است .

علمی ** 1201 ** 1200

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

سبزوار: سبزوار: با مجله خبری تحلیلی سبزوار بروز باشید

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7880

به "سامانه بارشی جدید روز آدینه وارد کشور می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی جدید روز آدینه وارد کشور می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید