سرمایه سوزی به سبک فدراسیون والیبال، نباید بار بر دوش یک نفر باشد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رقابت های والیبال قهرمانی آسیا از 21 تا 28 شهریور ماه به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد. رقابت های قهرمانی جوانان دنیا نیز به فاصله سه روز و در تاریخ 31 شهریور ماه تا 11 مهر به میزبانی ایتالیا و بلغارستان انجام می گردد و راهنمایی دو تیم قهرمانی آسیا و جوانان دنیا بر عهده بهروز عطایی خواهد بود.

سرمایه سوزی به سبک فدراسیون والیبال، نباید بار بر دوش یک نفر باشد

رقابت های قهرمانی آسیا برای کسب سهمیه مسابقات قهرمانی جهان بسیار برای والیبال ایران حائز اهمیت است و مسابقات جوانان جهان نیز برای دفاع از عنوان قهرمانی مهم می باشد. فدراسیون والیبال برای هر دو رویداد مهم بهروز عطایی را مامور نموده است تا عطایی و همکارانش در چالشی عظیم قرار گیرند.

از سر دلسوزی به واقعیت ها می پردازم

ناصر شهنازی کارشناس والیبال در مصاحبه با خبرنگاران درباره انتخاب یک مربی برای راهنمایی دو تیم ملی گفت: ابتدا این را بگویم که به هیچ عنوان صحبت هایم برای خودم نیست، بارها اعلام کردم با توجه به مسائلی که در رابطه با شأن و منزلت مربی ایرانی همراه است و قرارداد مادی و معنوی، تمایلی به همکاری با فدراسیون ندارم. شاید فدراسیون نیز تمایلی به همکاری با من نداشته باشد. پس صحبت هایم فقط از سر دلسوزی برای والیبال کشور است. نکته دوم اینکه امیدوارم از صحبت هایم برداشت بدی صورت نگیرد. چرا که پس از رفتن ولاسکو بار علمی و دانش مربیان بیشتر شد. اعتقاد دارم تعداد زیادی از مربیان به روز شده اند و انگیزه بالایی دارند، بنابراین هدفم بی احترامی به کسی نیست اما از سر دلسوزی می خواهم به واقعیت ها بپردازم.

سرمایه سوزی به سبک فدراسیون والیبال

کارشناس والیبال ادامه داد: در حال حاضر با سرمایه سوزی به سبک فدراسیون والیبال روبرو هستیم. حدود سه سال کنار ولاسکو کار کردم. پس از من نیز مربیان زیادی کنار سرمربیان خارجی قرار گرفتند و همواره پس از مربیان خارجی از مربیان ایرانی که به عنوان دستیار در کنار آنها فعالیت داشته اند در هیچ یک از رده های مختلف استفاده نشد. حتی رحمان محمدی راد که تجربه حضور در المپیک ریو را دارد.

حرف و عمل مغایرت دارد

وی تاکید نمود: زمانی که محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال صحبت می نماید که مربیان ایرانی باید کنار مربیان خارجی کار نمایند تا تجربه و علم اندوزی داشته باشند، این علم و تجربه کجا قرار است استفاده گردد؟ حرف و صحبت در عمل با یکدیگر مغایرت دارند. صحبتم این است که به توانایی مربیان انتخاب شده احترام می گذارم اما وقتی دو رویداد مهم در پیش داریم، یکی مسابقات قهرمانی آسیا که حکم کسب سهمیه رقابت های جهانی را دارد و دیگری رقابت های جوانان جهان که باید از عنوان قهرمانی خود دفاع کنیم، این دو مسابقه را برایمان بسیار حائز اهمیت می نماید.

کار سخت است

شهنازی اضافه کرد: اگر در المپیک امتیاز لازم را کسب نکنیم جایگاهمان در رنکینگ دچار مشکل خواهد شد و سهمیه جهانی را از دست می دهیم چرا که فاصله تیم ها با ما بسیار کم است. پس در این صورت رقابت های قهرمانی آسیا بسیار مهم است و کار برایمان سخت خواهد شد. در قهرمانی جوانان جهان نیز باید نتایج خوبی کسب کنیم مردم ایران از والیبال توقع دارند پس باید با ذهن بهتر و برنامه ریزی دقیق تر برای جذب نیروها اقدام کنیم.

نباید بار سنگین را بر دوش یک نفر بگذاریم

سرمربی تیم والیبال سایپا گفت: مسابقات بسیار سخت است و نمی دانم بر چه مبنایی از یک مربی در دو رده عظیمسالان و جوانان استفاده نموده اند. باز تاکید می کنم در توانایی مربیان ایرانی شکی نیست اما اینکه در هر دو رده که احتیاج به نتیجه داریم سپردن کار به یک نفرکار را سخت می نماید. پس نباید بار سنگین را بر دوش یک نفر بگذاریم فردا باید جوابگوی جامعه والیبال باشیم. استفاده از یک مربی در رده های مختلف تفکری است که قبلاً امتحانش را پس داده و نتیجه منفی داشته است. هر مربی در رده خودش می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

غافلگیری بعضی از اعضای کمیته فنی

شهنازی گفت: اگر حتی یک درصد در قهرمانی آسیا و جوانان جهان نتیجه خوبی نگیریم باید جوابگوی مردم باشیم. به اعضای کمیته فنی احترام می گذارم اما نمی دانم چگونه چنین تصمیم مهمی در جلسه گرفته شد. نمی دانم از قبل برنامه ریزی شده بود یا نه؟ چرا که بعضی از اعضای جلسه کمیته فنی گفتند قرار نبود در این جلسه چنین تصمیم مهمی گرفته گردد اما به یک باره این موضوع را مطرح کردند. بعید می دانم به طور ناگهانی چنین تصمیمی گرفته باشند چون تصمیم مهمی بوده و اگر تیم نتیجه نگیرد هیچ گونه نمی توان آن را توجیه کرد.

احساسی برخورد نکنیم

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 4- 5 ماه فرصت تا مسابقات داریم جامعه والیبال این را نخواهد پذیرفت که تصمیمی دور از منطق گرفته گردد. این صحبت ها از سر دلسوزی است. بحث نفر نیست بلکه بحث کلی است. این اتفاق فقط در کشور ما رخ می دهد و به ندرت در کشوری خاص شاهد آن هستیم که یک مربی دو رده سنی را مدیریت کند. برنامه ریزی برای رده های مختلف بسیار با یکدیگر متفاوت و کار سختی است، مخصوصاً در ایران که مردم اهمیت خاصی برای والیبال قائل هستند امیدوارم به جای اینکه احساسی برخورد کنیم از منطق استفاده نموده و بهترین تصمیم را برای والیبال کشور بگیریم.

سنجش با ولاسکو درست نیست

شهنازی در واکنش به صحبت های بهروز عطایی مبنی بر اینکه باید همانند دوران ولاسکو که صبر و تحمل کردیم برای مربی ایرانی نیز صبر داشته باشیم، گفت: بحث استفاده از مربیان تاپ جهان با چیزی که تازه می خواهیم شروع کنیم متفاوت است. به ولاسکویی فرصت دادیم که کل جهان او را قبول داشت و با تیم های عظیم جهان قهرمان شده بود. این سنجش اصلاً درست نیست. از طرف دیگر ما حتی به ولاسکو دو کار سنگین با هم ندادیم بلکه تمرکز ولاسکو روی رده عظیمسالان بود.

سرمایه خوبی در والیبال داریم

وی اضافه کرد: در دوران ولاسکو تیم ایران حتی در لیگ جهانی حضور نداشت و ما تازه کار تغییر بنیه را شروع نموده بودیم اما در حال حاضر والیبال ایران در مکان هشتم جهان قرار گرفته است و لژیونرهای زیادی در کشورها داریم پس قابل مقایسه با یکدیگر نیستند. در دوران ولاسکو تلاشمان این بود که در والیبال مطرح شویم اما امروز یکی از تیم های عظیم جهان والیبال هستیم و کسی دیگر نمی تواند بپذیرد که در قهرمانی آسیا به فینال راه پیدا نکنیم. تیم ایران با تیم های عظیم جهان برابری می نماید پس سرمایه خوبی داریم.

تصمیم فدراسیون اشتباه است

شهنازی تاکید نمود: یک مربی به هیچ عنوان نمی تواند هم راهنمایی تیم باشگاهی، تیم ملی بزگسالان و تیم ملی جوانان را بر عهده داشته باشد، این کار بسیار سختی است. توصیه ام به عنوان فردی با تجربه که سال ها در والیبال بوده این است که تصمیم اشتباه است. هم پذیرش آن اشتباه است هم کار فدراسیون که چنین پیشنهادی ارائه داده است.

برای اصلاح تصمیم دیر نیست

وی گفت: در دوران یزدانی خرم این کار صورت گرفت اما نتیجه نداد. در زمان داورزنی هم نتیجه نداد و اگر مجدد این اتفاق رخ دهد مردم نمی پذیرند چرا که تا رقابت های قهرمانی آسیا زمان زیادی داریم و برای اصلاح تصمیمات دیر نیست. این صحبت ها را به عنوان دلسوز والیبال مطرح می کنم. امیدوارم تصمیم منطقی اتخاذ گردد. ما در رقابت های جوانان جهان قهرمان شده ایم و بعضی عنوان نموده اند که این یک اتفاق بوده پس برای اینکه ثابت کنیم اتفاق نبوده باید نتیجه کسب کنیم.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 85519

به "سرمایه سوزی به سبک فدراسیون والیبال، نباید بار بر دوش یک نفر باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه سوزی به سبک فدراسیون والیبال، نباید بار بر دوش یک نفر باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید