سفارت آلمان در تهران 300 هزار یورو به سیل زدگان اختصاص داد

به گزارش مهسان بلاگ، ایسنا نوشت: سفارت آلمان در ایران گفت که وزارت خارجه این کشور مبلغ سیصد هزار یورو برای یاری به سیل زدگان ایرانی اختصاص داده است .

سفارت آلمان در تهران 300 هزار یورو به سیل زدگان اختصاص داد

سفارت آلمان در ایران در مطلبی در سایت خود در این ارتباط نوشت: وزارت خارجه دولت فدرال آلمان، یاری های انسان محبت آمیز خود به مبلغ سیصد هزار یورو جهت تأمین قایق های نجات، البسه و تجهیزات مخصوص ناجیان در آب را در اختیار صلیب سرخ آلمان قرار داده است. هلال احمر ایران با استفاده از این یاری های بشرمحبت آمیز قادر خواهد بود به کسانی که در مناطق دوردست گرفتار سیل شده اند دسترسی پیدا نموده و آنها را به نقاط امن راهنمایی کند.

بر اساس این گزارش، چند روز پیش، سفیر آلمان در ایران نیز در توئیتر خود با انتشار تصاویری نوشت: هواپیمای چارتر حامل یاری های بشر محبت آمیز دولت آلمان برای یاری به سیل زدگان کشورمان، وارد ایران شده است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته نیز به دنبال بعضی ابهامات در روند ارائه یاری های خارجی به سیل زدگان و نقش تحریم های ضدانسانی آمریکا در این خصوص، جمعیت هلال احمر در اطلاعیه ای به تشریح وضعیت یاری های بین المللی پرداخت.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : پس از وقوع سیل گسترده در کشور بعضی از نهادهای بین المللی و جمعیت های ملی همدردی خود با مردم ایران و آمادگی برای همکاری در زمینه امدادرسانی یا ارسال یاری های نقدی و غیر نقدی را اعلام کردند. دفتر هماهنگ نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران، دفتر هماهنگ نماینده امور بشرمحبت آمیز سازمان ملل OCHA در ایران، الحاج اس سی، دبیرکل فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر، هلال السایر، رئیس جمعیت هلال احمر کویت، حسن بانو غضنفر، رئیس جمعیت هلال احمر افغانستان، نوروز اصلانوف، رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان و عضو پارلمانی این کشور از جمله آنها بودند.

2- صلیب سرخ آلمان، جمعیت هلال احمر ترکیه و جمعیت هلال احمر کویت از جمله جمعیت های ملی بودند که یاری های غیر نقدی برای سیل زدگان ارسال کردند که توسط جمعیت هلال احمر دریافت شده و بعضی از آنها نیز در میان سیل زدگان توزیع شده است. صلیب سرخ های روسیه، سوئیس و فرانسه هم اعلام نموده اند که در حال ارسال محموله هستند ولی تاکنون (19 فروردین ماه) چیزی دریافت نشده است.

3- هیچ یاری نقدی خارجی تا به حال به جمعیت هلال احمر ایران انجام نشده است و اصولاً هیچ راه ارتباطی اقتصادی برای این کار وجود ندارد. بعضی نهادها و کشورها اعلام آمادگی نموده و مبالغی نیز اعلام نموده اند ولی به هرحال با توجه به تحریم های ضد انسانی آمریکا راهی برای ارسال این یاری های نقدی وجود ندارد. بعضی تناقضات در این باره ناشی از آن است که تفاوت میان ارسال یاری نقدی و ارسال محموله نادیده گرفته می گردد. برای ارسال و دریافت محموله های امدادی مسئله ای وجود ندارد اما یاری های نقدی به دلیل تحریم های آمریکا ممکن نیست.

4- جمعیت هلال احمر ایران به دنبال درخواست های فراوان ایرانیان خارج از کشور یک راه ارتباطی اقتصادی برای دریافت یاری های نقدی باز کرد که متأسفانه آن نیز با توجه به تحریم های آمریکا فوراً بسته شد. در حال حاضر هیچ راهی برای ارسال یاری های نقدی هموطنان خارج از کشور وجود ندارد. بعضاً بعضی از نهادها و خیریه های موجود در خارج از کشور اقداماتی را برای جمع آوری یاری های نقدی در خارج از کشور به نام هلال احمر انجام داده اند که مورد تأیید نیستند. فعلاً تنها راه موجود برای ایرانیان خارج کشور و شهروندان سایر کشورها یک مورد پرداخت خیریه اختصاص (donate) است که صلیب سرخ آلمان باز نموده است. با توجه به بسته شدن راههای ارتباط اقتصادی با ایران، جمعیت هلال احمر ایران از همه شهروندان ایرانی و غیر ایرانی دعوت می نماید تا با مراجعه به سایت رسمی صلیب سرخ آلمان یاری های نقدی خود را برای سیل زدگان ارسال نمایند. پس از تجمیع این یاری ها هلال احمر ایران و صلیب سرخ آلمان راه های هزینه کرد این مبلغ برای سیل زدگان را آنالیز و اقدامات لازم را انجام می دهند.

5- علی رغم بعضی ادعاهای مقامات آمریکایی، تحریم های اعمال شده از سوی ایالات متحده نه تنها در یاری رسانی در حادثه اخیر کار را با دشواری هایی همراه نموده بلکه به دلیل این تحریم ها جمعیت هلال احمر در طول سال های اخیر به سختی توانسته در زمینه به روزرسانی ظرفیت لجستیکی و به خصوص امداد هوایی خود فعالیت کند. به دلیل اعمال این تحریم ها امکان خرید بالگرد از طرق عادی امکان پذیر نیست اما با این حال جمعیت هلال احمر با 24 فروند بالگرد در امر امداد هوایی فعالیت می نماید که در سیل اخیر نیز این ظرفیت یاری شایانی به تسریع عملیات های نجات و امداد کرد ولی متأسفانه برای نگهداری همین ناوگان امدادی نیز مسائل متعددی برای تأمین قطعات وجود دارد.

49310

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 7747

به "سفارت آلمان در تهران 300 هزار یورو به سیل زدگان اختصاص داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفارت آلمان در تهران 300 هزار یورو به سیل زدگان اختصاص داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید