سفر وزیر خارجه آمریکا به کابل؛ بلینکن با اشرف غنی ملاقات کرد

به گزارش مهسان بلاگ، وزیر خارجه آمریکا در سفری غیرمنتظره به کابل آمد و با اشرف غنی ملاقات و گفت وگو کرد.

سفر وزیر خارجه آمریکا به کابل؛ بلینکن با اشرف غنی ملاقات کرد

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرنگاران، آنتونی بلنکین، وزیر خارجه آمریکا که به کابل آمده است، با رییس جمهور افغانستان ملاقات کرد.

بلنکین در این ملاقات گفته است که خروج نیروهای آمریکا از افغانستان به معنی تضعیف مناسبات استراتژیک میان دو کشور نخواهد بود و ایالات متحدۀ آمریکا به تعهدات خویش با دولت و مردم افغانستان پایبند است.

این سفر در حالی امروز صورت گرفت که شب گذشته جو بایدن رییس جمهور آمریکا، گفته است که فرایند خروج سربازان آمریکایی از افغانستان، از اول می آغاز و تا یازدهم سپتامبر تکمیل خواهد شد.

جو بایدن چهارشنبه شب با اشاره به این که چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده است که مسئولیت حضور نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را بر عهده دارد، گفت این مسئولیت را به رییس جمهور پنجم واگذار نخواهد نمود. وی گفت : هدف اول ما این است که مطمئن شویم از افغانستان به عنوان پایگاه برای حمله به آمریکا استفاده نخواهد شد و ما به آن هدف دست یافتیم.

پیشتر یک مقام ارشد آمریکایی اطلاع داد که فرایند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در ماه مه آغاز خواهد شد و هدف آن است که تا 11 سپتامبر (20 شهریور 1400) امسال (در بیستمین سالگرد حمله آمریکا به افغانستان) تمامی نیروهای آمریکایی از افغاستان خارج شده باشند.

در واکنش به این اقدام آمریکا، امروز پنجشنبه ارگ ریاست جمهوری افغانستان، خاطرنشان کرد که دولت این کشور به تصمیم اخیر جو بایدن، در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا ماه سپتامبر امسال احترام می گذارد و در راستای انجام این فرایند، همکاری خواهد نمود.

بر اساس اعلام ارگ، آمده است که از زمان توافق ایالات متحده و طالبان در ماه فوریه سال 2020، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بیشتر عملیات نظامی را به صورت مستقل انجام داده اند و آنها توانایی دفاع از کشورشان در برابر تهدیدات فعلی را دارند.

ر

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 83315

به "سفر وزیر خارجه آمریکا به کابل؛ بلینکن با اشرف غنی ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر وزیر خارجه آمریکا به کابل؛ بلینکن با اشرف غنی ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید