سقوط قیمت نفت ازسرگرفته شد

به گزارش مهسان بلاگ، فرایند بهبود قیمت نفت با افزایش شواهد نابودی تقاضا بر اثر شیوع ویورس کرونا که تصویب بسته یاری مالی در آمریکا را تحت الشعاع قرار داد، تضعیف شد و قیمتها در روز پنج شنبه کاهش پیدا کردند.

سقوط قیمت نفت ازسرگرفته شد

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات آینده نفت در نیویورک که در سه روز گذشته 9 درصد افزایش پیدا نموده بود، حدود دو درصد کاهش یافت. سنای آمریکا پس از چندین روز مذاکرات فشرده، بسته محرک مالی دو تریلیون دلاری را تصویب کرد و کنگره را برای تصویب سریع این لایحه و ارسال آن به رییس جمهور برای امضا و تایید نهایی تحت فشار قرار داد.

شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در دنیا به مرز نیم میلیون نفر نزدیک شده است و هند بزرگترین قرنطینه دنیا را وضع نموده است. بانک گلدمن ساکس هشدار داده که تقاضا برای نفت ممکن است در ماه آینده حدود 19 میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کند. این افت شدید تقاضا شوک بی سابقه ای به سیستم پالایش دنیای وارد خواهد نمود زیرا ظرفیت مخازن فرآورده های نفتی تا چند هفته دیگر به سطح اشباع می رسد.

گلدمن اعلام نموده که مازاد عرضه نفت در سه ماهه دوم سال جاری ممکن است به میزان سطح فراوری اوپک باشد.

تحلیلگران گلدمن ساکس اظهار نموده اند اگرچه کاخ سفید عربستان سعودی را برای رها کردن برنامه سرازیر کردن نفت به بازار تحت فشار قرار داده است اما هر گونه توافق میان آمریکا و روسیه بسیار دیر و بسیار اندک خواهد بود. طبق ارزیابی یکی از بزرگترین تامین نمایندگان نفت خاورمیانه، پالایشگاههای نفت هند آماده کاهش میزان پالایش نفت به نصف نرخ معمول می شوند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA در این باره اظهار کرد: ما شاهد خواهیم بود قیمت وست تگزاس اینترمدیت در سطح 20 دلار یا حتی 15 تا 17 دلار خواهد بود زیرا همه روی تاثیر شیوع ویروس کرونا متمرکز شده اند. بازار همچنان شاهد افت تقاضا خواهد بود و در مورد ازسرگیری تجارت و سفر همه محتاط می شوند.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت با 1.6 درصد کاهش، به 24 دلار و 11 سنت در هر بشکه رسید. این شاخص که روز گذشته با دو درصد افزایش بسته شده بود، در ماه جاری تا به امروز 46 درصد سقوط پیدا نموده است.

بهای معاملات آینده نفت برنت که روز چهارشنبه 0.9 درصد افزایش داشت، در معاملات روز جاری 0.6 درصد افت کرد و به 27 دلار و 22 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت اکنون با شاخص قیمت نفت آمریکا سه دلار و 11 سنت اختلاف دارد.

طبق آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، فراوری نفت در آمریکا طی هفته گذشته نزدیک به رکورد بالایی ماند. ذخایر نفت آمریکا برای نهمین هفته افزایش پیدا کرد و به 455 میلیون بشکه رسید که طولانیترین فرایند رشد ذخایر از نوامبر سال 2018 تا به امروز به شمار می رود. به گفته ادوارد مویا، فراورینمایندگان نفت شیل احتمالا کوشش می نمایند برای بقا مبارزه نموده و درآمدزایی نمایند بنابراین میزان عرضه کاهش چندانی پیدا ننموده است.

در این بین، اعتبار مورد احتیاج برای برنامه دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا برای پر کردن ذخایر استراتژیک که با هدف یاری به فراورینمایندگان نفت آمریکایی انجام می گیرد، نتوانست سهمی از بسته محرک مالی اخیر دریافت کند اما ممکن است به شکل دیگری فراهم گردد.

بانک فدرال رزرو دالاس اعلام نموده که فعالیت در میادین نفتی آمریکا به پایینترین سطح خود در چهار سال اخیر رسیده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ذخایر بالای نفت و قیمتهای پایین باعث شده است ونزوئلا تعطیلی چاههای نفت را مورد آنالیز قرار دهد. چنین اتفاقی به وخامت اوضاع مالی این کشور آمریکای جنوبی اضافه خواهد نمود.

گروه انرژی انی ایتالیا خاطرنشان کرد به دلیل شرایط به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا و افت شدید قیمتهای کالا میخواهد هزینه سرمایه خود را سال جاری حدود دو میلیون یورو معادل 2.2 میلیارد دلار و در سال 2021 حدود 2.5 میلیارد کاهش داده و به سه میلیارد یورو برساند. همچنین هزینه های عملیاتی خود را سال جاری 400 میلیون یورو کاهش می دهد.

شرکت دولتی کویت پترولیوم هم به همه زیرمجموعه های خود اعلام نموده است هزینه سرمایه و هزینه عملیاتی خود در سال میلادی جاری را به دلیل افت بی سابقه قیمتهای نفت کاهش دهند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 41979

به "سقوط قیمت نفت ازسرگرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط قیمت نفت ازسرگرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید