سهم یک درصدی ایران از اقتصاد دیجیتال جهان

به گزارش مهسان بلاگ، ایران با بازار 145 هزار میلیاردی جهانی اقتصاد دیجیتال سهم یک درصدی در جهان دارد.

سهم یک درصدی ایران از اقتصاد دیجیتال جهان

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، اقتصاد دیجیتالی یک اقتصاد مبتنی بر تکنولوژی های محاسبات دیجیتال است، درواقع فعالیت های اقتصادی که از طریق بازار های مبتنی بر اینترنت و فضای وب صورت گیرد، اقتصاد دیجیتال نامیده می شوند. این اصطلاح اولین بار در ژاپن توسط یک استاد و پژوهشگر اقتصاد در زمان رکود اقتصادی ژاپن در سال 1990 مطرح شد، اما مفهومی نیست که یکباره خلق شده باشد، بلکه در یک فرایند تکاملی در ساختار اقتصاد شکل گرفته است.

با توسعه تکنولوژی و اینترنت در جهان اقتصاد جدیدی که قسمت اعظم آن بر پایه فناوری های دیجیتال شامل شبکه های ارتباطی، رایانه ها، نرم افزار ها و سایر فناوری های اطلاعاتی واقع شده است، شکل گرفت. در این اقتصاد، کسب و کار ها از فناوری اطلاعات استفاده می کنند. فناوری اطلاعات هم به عملیات آن ها کمک می کند و هم زمینه ای برای رشد آن ها فراهم می کند. ضمن اینکه کسب و کارها، بهتر و سریع تر به یکدیگر متصل می شوند.

در اینفوگرافی زیر فرایند رشد اقتصاد دیجیتال در ایران را نشان می دهد، بنابر اعلام آمارها، ایران در حوزه اقتصادی دیجیتال در بین 139 کشور با دارا بودن 17 بوت کمپ، 165 استارت آپ و 14 شتاب دهنده در جایگاه 100 واقع شده است.

همچنین؛ 13 شرکت خلاق و 2 شرکت دانش بنیان در حوزه اقتصاد دیجیتال فعال هستند و ایران توانسته با بازار 145 هزار میلیاردی جهانی اقتصاد دیجیتال جهانی سهم یک درصدی دارد.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

cruisero.ir: کشتی کروز، نمایندگی کشتی کروز ایران، MSC، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان کشتی کروز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 30590

به "سهم یک درصدی ایران از اقتصاد دیجیتال جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم یک درصدی ایران از اقتصاد دیجیتال جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید