شهرهایی که تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار نگرفته اند

به گزارش مهسان بلاگ، ممکن است هنگامی که وارد یک شهر خارجی می شوید و با حیرت در خیابان های غریبه برای اولین بار پرسه می زنید، با خود بگویید: همه چیز عجیب است، هیچ چیز با عقل جور در نمی آید. شهرهایی در سرتاسر جهان وجود دارند که ردپای فرهنگ غربی در آنها دیده می گردد. جاهایی که در آنها در حال پیاده روی با فروشگاه هایی که متعلق به برند های آشنا هستند روبرو می شوید، حرف های مردم را می فهمید و می توانید راه خود را پیدا کنید. اما از سوی دیگر شهر هایی وجود دارند که در آنها هیچ چیز آشنا نیست. جایی که جهانی غرب هنوز به آن نفوذ نکرده است. جایی که حس غرب زدایی و گیج شدگی به حد اعلی خود می رسد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

شهرهایی که تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار نگرفته اند

هاوانا، کوبا

شما هیچ یک از مغازه ها در هاوانا را نخواهید شناخت، چون در نگاه اول اینطور به نظر می رسد که هیچ مغازه ای در هاوانا وجود ندارد. مخصوصاً در محدوده قدیمی آن، جایی که پر از ساختمان های کولونی مانند و خیابان هایی است که در آنها گاری های قدیمی با تابلوهای میوه بر رویشان صف کشیده اند. مدتی طول می کشد تا بفهمید فروشگاه های محلی غذا در راهروهای لخت آنجا قرار دارند یا اینکه جوامع در حال رشدی پشت این نماهای قدیمی نهفته اند. هاوانا به ساز خود می رقصد، شما تنها باید با آن کوک شوید.

پیونگ یانگ، کره شمالی

متأسفانه برای نگارنده فرصت ملاقات از مقر قدرت کیم جونگ اون فراهم نشده، اما این شهر، شهر شگفت انگیزی است. مکان های محدودی در جهان وجود دارند که کاملاً از تأثیرات غرب مصون مانده اند. جایی که هیچ چیز آشنایی وجود ندارد و چیزی نیست که شما آن را به عنوان یک پدیده نرمال بشناسید. برای دیدن این جهانی ایزوله شده که هیچ ردپایی از غرب در آن وجود ندارد باید از پرده آهنین مدرنی که آن را پنهان ساخته عبور کنید. مکان های توریستی سنتی محدودی در پیونگ یانگ وجود دارند که تنها حضور در آنجا به تنهایی می تواند جذاب باشد.

چیتاگونگ، بنگلادش

خیلی ساده می توانید این فریب را بخورید که توانسته اید چیتاگونگ را بشناسید. اینکه این شهر همانند هر شهر دیگری در یک شبه قاره است، اینکه می توانید مردمی را ببینید که انگلیسی صحبت می نمایند، رستوران های امن آن، هتل های خوب آن، و اینکه به سادگی می توانید در شهر تردد کنید و مناظر آن را ببینید. اما شما کاملاً در اشتباهید. چیتاگونگ کاملاً یک جهانی دیگر است، مکانی پرهیاهو و توسعه نیافته که در آن هیچ چیز آنطور که انتظارش را دارید نخواهد بود. خود را آماده کنید.

لاپاز، بولیوی

هیچ شهری همانند لاپاز وجود ندارد. واقع در دره ای پرشیب در کوه های آند، با خیابان هایی که پر از زنانی است که با کلاه های لبه داری با نام کولاس و لباس های محلی رفت و آمد می نمایند. اتوبوس های قدیمی با رنگ های درخشان که مدام بوق می زنند و دود خود را به هوای کوهستانی آنجا تزریق می نمایند. با چرخ زدن در خیابان های آنجا مغازه های ابزار جادوگریی یافت می کنید که در آنان جنین خشک شده ایلما به فروش می رسد. همینطور با اسباب های مکانیکال عجیب روبرو خواهید شد و در پایان ممکن است از مغازه های متزلزل و رستوران هایی که غذاهایی کاملاً نا آشنا سرو می نمایند، سر در بیاورید. علاوه بر تمام این موارد غریب، این واقعیت را هم درنظر بگیرید که شما در ارتفاع 4000 متری از سطح دریا قرار دارید و شاید حتی نفس کشیدن در این ارتفاع برایتان مشکل باشد. با ملاقات از این شهر تجربه ای متفاوت در پیش خواهید داشت.

باکو، آذربایجان

چیزهای کمی در باکو وجود دارد که برای شما آشنا خواهند بود. در آنجا یک فروشگاه بولگاری، یک فروشگاه گوچی و یک فروشگاه تام فورد وجود دارد. حتی با یک نمایندگی لامبورگینی هم روبرو خواهید شد. اما جاهای دیگر شهر کمتر برایتان منطقی خواهد بود. خیابان ها مملو از ترافیک هستند. ساختمان ها در آن، ابتدا پاریزیَن، سپس انگلیسی، سپس فوق مدرن هستند و در پایان می توان ردیف های پی در پی آپارتمان های کمونیستی را در آن یافت کرد. آلودگی آن ممکن است شما را ناراحت کند و بی میل کند. مردم در خیابان ها خاویار های بازار سیاه را می فروشند. شکاف طبقاتی بسیار عمیق است و در کل ممکن است به هیچ وجه نتوانید خودتان را در این شرایط تثبیت کنید.

توکیو، ژاپن

توکیو بسیار مدرن و پر زرق و برق است و از غرب شدیداً تأثیر پذیرفته است. با اینحال این شهر کماکان شهر جدا افتاده ای است. از چگونگی استفاده از خطوط مترو تا سفارش دادن غذا، موارد زیادی هستند تا یک بازدیدنماینده تازه وارد را دچار سردرگمی بنمایند. توکیو بسیار بزرگ و ناشناخته است و کماکان مردم آن سخت با غریبه ها خو می گیرند. با اینکه این شهر بسیار شلوغ و پر هیاهوست، کماکان می توانید در چایخانه های کوچک و بار ها یک پناهگاه آرام برای خودتان دست و پا کنید. زمان زیادی طول خواهد کشید تا از توکیو سردربیاورید.

فاس، مراکش

سر یک شتر واقعی که قبلاً زنده بوده، بر سر یک قلاب در مغازه است، زبان آن نیز به طرز ناراحت نماینده ای به یک سمت آویزان است. این سر به این معناست که قصاب در این مغازه گوشت شتر می فروشد. در قسمت قدیمی شهر فاس مناظر غریبی یافت خواهید کرد. انتقال اجناس با خر و گاری صورت می پذیرد. ادویه ها بسیار تند هستند. تکه های بزرگ جگر و گوشت بر روی ماهیتابه های داغ جلز و ولز می نمایند. بوی غلیظ دباغ خانه های چرم در فضا می پیچد. قرن های متمادی است که مردم با لباس های محلی در دخمه های تودرتو و شلوغ این شهر رفت و آمد می نمایند. فاس تا جایی که ممکن است از فضای شهر های مدرن به دور است. آیا شما به شهرهایی که فرهنگ غربی هنوز به آنها نفوذ ننموده مسافرت نموده اید؟ تجربه خود را با خبرنگاران در میان بگذارید. منبع: traveller.com.au

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: کجارو
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34350

به "شهرهایی که تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار نگرفته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهایی که تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار نگرفته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید