صدور 19000 گذرنامه برای زائران اربعین در کرمانشاه

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی در حاشیه بازدید از موکب های سطح استان از انجام هماهنگی های لازم برای تأمین امنیت زائران اربعین و روانسازی ترافیک اطلاع داد و اضافه نمود: خوشبختانه تاکنون برای هیچ زائران مسئله ای رخ نداده است.

صدور 19000 گذرنامه برای زائران اربعین در کرمانشاه

وی تاکید نمود: تمامی توان و ظرفیت استان کرمانشاه به کار گرفته شده تا زوار چه در جهت رفت و چه در جهت برگشت با خیال راحت تردد نمایند و امکانات لازم نیز در اختیار آن ها قرار داده شده است.

فرمانده انتظامی استان یادآور شد: در راستای تسهیل در ارائه خدمات گذرنامه، هماهنگی های لازم بر سرکنسولگری عراق در استان جهت صدور به موقع ویزا اجرا شده است و مأموران اداره گذرنامه نیز تا زمان مراجعه زائران در محل کار خود حضور خواهند داشت.

سردار امان اللهی با بیان اینکه اتباع خارجی تنها از مرز شلمچه اجازه عبور از مرز را دارند، توضیح داد: طی چند روز گذشته سه هزار و 137 تبعه بیگانه که بدون مجوز قصد خروج از کشور را داشتند، توسط عوامل انتظامی شناسایی و به پایتخت بازگردانده شدند.

وی ادامه داد: همچنین برای آن دسته از مشمولان وظیفه ای که قصد سفر به کربلای معلا را دارند، از ابتدای مهر ماه تا به امروز نزدیک به هزار مجوز تردد صادر شده است.

مقام ارشد انتظامی استان اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری خوب دهیاران محله با عوامل پلیس راه استان و نیز رعایت قوانین و مقررات از سوی رانندگان محترم، از زمان شروع طرح ترافیکی ویژه اربعین تصادفات فوتی به میزان 100 درصد و تصادفات جرحی 75 درصد کاهش داشته است.

سردار امان اللهی از تردد سه هزار و 774 دستگاه اتوبوس از بیستم آبان ماه تا صبح امروز در محورهای مواصلاتی استان اطلاع داد و گفت: در حال حاضر تردد اتوبوس به سمت ایلام از هر دو جهت حمیل و قلاجه ممنوع شده است و رانندگان باید از جهتهای مشخص شده زائران را به مرزهای چزابه و شلمچه برسانند.

وی از زوار اربعین خواست نهایت همکاری را با عوامل انتظامی داشته باشند تا سفری معنوی همراه با آرامش خاطر را تجربه نمایند.

بازگرداندن سه هزار و 137 تبعه خارجی فاقد مجوز به پایتخت

معاون اجتماعی انتظامی استان گفت: سه هزار و 137 نفر از اتباع بیگانه که قصد داشتند بدون گذرنامه و ویزا از کشور خارج شوند، به پایتخت بازگردانده شدند.

سرهنگ محمدرضا آمویی اظهارداشت: طی یک هفته گذشته سه هزار و 137 تبعه خارجی که قصد داشتند بدون گذرنامه و ویزا از کشور خارج شوند، توسط عوامل انتظامی استان شناسایی و به پایتخت بازگردانده شدند.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت یک هزار و 119 نفر از اتباع بیگانه دارای مجوز که برای حضور در مراسم اربعین حسینی(ع) قصد تردد از مرز مهران را داشتند، توسط ماموران انتظامی استان به مرزهای شلمچه راهنمایی شدند.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه مطرح نمود: به دلیل ازدحام جمعیت تردد اتباع بیگانه از مرز مهران و چزابه ممنوع است و این افراد باید از مرز شلمچه راهی عراق شوند.

به گفته سرهنگ آمویی، پلیس کرمانشاه به منظور برقراری نظم و امنیت برای زائران اربعین حسینی(ع) در آماده باش کامل است.

وی تاکید نمود: تمام کوشش خود را به کار می گیریم تا زوار اربعین در کمال امنیت و آرامش در استان کرمانشاه تردد نمایند.

زائران اربعین با ماموران مستقر در انتهاه ها همکاری لازم را داشته باشند

معاون هماهنگ نماینده انتظامی استان گفت: زائران اربعین با ماموران مستقر در انتهاه ها همکاری لازم را داشته باشند، تا انشاالله سفری بدون دغدغه توام با معرفت و معنویت برای خود و همراهانشان فراهم نمایند.

سرهنگ رضا امانی در حاشیه بازدید از موکب های سطح شهرستان کنگاور و هرسین گفت: امنیت، آسایش و آرامش، هدیه پلیس به مردم است و تمام سعی و کوشش خود را در این راه به کار گرفته ایم.

وی اضافه کرد: پلیس امروز خدمتگزار و در خدمت مردم است و به این خدمتگزاری افتخار می نماید چرا که این مهم در پیشگاه خداوند متعال دارای ثواب و اجر اخروی است.

این مقام انتظامی به زائران عزیز اربعین توصیه کرد: با رعایت نظم و مقرارت و همراه داشتن مدارک قانونی از قبیل پاسپورت و ویزا با ماموران مستقر در انتهاه ها همکاری لازم را داشته باشند تا انشالله بدون دغدغه، سفری خوب توام با معرفت و معنویت برای خود و همراهانشان فراهم نمایند.

سرهنگ امانی یادآور شد: انتظامی استان در راستای امنیت زوار با سایر دستگاه های ذیربط همکاری بسیار خوبی داشته است و خوشبختانه هیچگونه مورد امنیتی در استان نداشته ایم.

افزایش گشت های پیاده و خودرویی در آستانه اربعین

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از افزایش گشت های پیاده و خودرویی و بکارگیری پلیس افتخاری در سطح شهرستان و اقامتگاه ها برای روان سازی تردد و حفظ امنیت زوار تا انتها زمان بازگشت زائران اطلاع داد.

سرهنگ رضا شیرزادی گفت: با توجه به برگزاری راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی(ع) که خود باعث ایجاد رعب و وحشت در دل دشمنان اسلام و به ویژه تکفیری ها شده است، انتظامی شهرستان کرمانشاه، با آمادگی کامل و افزایش گشت های محسوس و نامحسوس و بکارگیری پلیس های افتخاری با تمام توان، ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به زائران را وظیفه و افتخار خود می داند.

وی در ادامه بیان داشت: با استقرار کامل کارکنان نیروی انتظامی این شهرستان در 9 اقامتگاه (موکب) در جهت زوار و همچنین تدارک محل های اسکان، با هماهنگی فرمانداری شهرستان، تدابیر لازم برای اسباب راحتی زوار در این سفر زیارتی فراهم شده است.

سرهنگ شیرزادی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی یکی از پیشگامان ارائه دهنده خدمات به زائران اربعین است، اظهار داشت: با افزایش واحدهای گشتی و بکارگیری پلیس افتخاری توانسته ایم در چهار بعد شامل، میادین ورودی و خروجی، جهت تردد زائران حسینی، توقفگاه ها و انتهاه های مسافربری، به صورت ویژه پوشش امنیتی مناسبی را برقرار کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه به اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت زوار اشاره نمود و اضافه کرد: از تمام ظرفیت پلیس شهرستان کرمانشاه به صورت شبانه روزی برای خدمت مطلوب به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) استفاده شده است.

2 تن از اراذل و اوباش شناسنامه دار به دست قانون سپرده شدند

رئیس پلیس امنیت عمومی استان گفت: ((ب. م)) از اراذل و اوباش شناسنامه دار و ((ش. ب)) که دارای 20 مورد سابقه سرقت و خرید و فروش اموال مسروقه و مواد مخدر در ایران و کانادا است، دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ محمد رستمی گفت: با توجه به فرا رسیدن ایام سوگواری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع) و اهمیت ایجاد نظم و امنیت برای عزاداران حسینی، عملیات ضربتی برخورد با اراذل و اوباش با حضور پرسنل اداره عملیات اطلاعات پلیس امنیت عمومی انتظامی استان در نقاط مختلفی از سطح شهر کرمانشاه از جمله میدان آزادی، محله 22 بهمن، خیابان نقلیه، خیابان مدرس، شهرک پرواز و شهرک نصر به مرحله اجرا در آمد.

وی اضافه کرد: در این عملیان دو نفر از عاملان نزاع دسته جمعی که منجر به جراحت شدید طرفین نزاع شده بودند، دستگیر شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ((ب. م)) از اراذل و اوباش شناسنامه دار و ((ش. ب)) که دارای 20 مورد سابقه سرقت و خرید و فروش اموال مسروقه و مواد مخدر در ایران و کانادا است، به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سرهنگ رستمی توضیح داد: همچنین جهت نا امن ساختن پاتوق اراذل و اوباش از سه واحد قهوه خانه سنتی بازدید و تذکرات لازم داده شد.

وی گفت: در ادامه این عملیات مأموران پلیس امنیت عمومی با هماهنگی مقام قضائی و در راستای تشدید اقدامات کنترلی و نظارتی و پیشگیری از اعمال اوباشگرانه، سه نفر از اراذل و اوباش شناسنامه دار به هویت های ((ح. ف)) که دارای بیش از 10 مورد سابقه اخلال در نظم و تمرد علیه مأموران و تیراندازی بوده، ((م. ب)) از اراذل و اوباش سطح یک و دارای بیش از 10 مورد سابقه اخلال در نظم و سرقت به عنف و ((س. م)) از اراذل و اوباش سطح دو و دارای سوابق متعدد اخلال در نظم نیز دستگیر شدند و پرونده انها در حال رسیدگی است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 22398

به "صدور 19000 گذرنامه برای زائران اربعین در کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور 19000 گذرنامه برای زائران اربعین در کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید