صرف چاپ مقاله موجب پیشرفت علم و برطرف مسائل نخواهد شد

به گزارش مهسان بلاگ، رییس دانشگاه کردستان به اهمیت انجام تحقیقات کاربردی و دانش بنیان در دانشگاه ها اشاره نمود و گفت: این نوع تحقیقات برطرف مسائل جامعه را در پی خواهد داشت.

صرف چاپ مقاله موجب پیشرفت علم و برطرف مسائل نخواهد شد

به گزارش خبرنگاران، فردین اخلاقیان، امروز (چهارشنبه12 دی) در دومین همایش استانی روز جهانی خاک، اظهار کرد: آمارها نشان دهنده گام های بلند کشور در راستای پژوهش است و چاپ بیش از 50 هزار مقاله علمی در سال 96، نشان دهنده بلوغ و به مهارت رسیدن این عرصه است.

وی اضافه کرد: آموزش عالی کشور که این مسیر را طی نموده، باید گام های بعدی را بردارند که خوشبختانه وزارت علوم در این راستا وارد شده و در حال طی این مسیر است.

رییس دانشگاه کردستان با اشاره به اینکه وزارت علوم و موسسات آموزش عالی در دو مسیر در حالت حرکت هستند، بیان کرد: گام برداشتن در راستای برطرف چالش ها و معضلات جامعه و ارائه راه چارههای دانش بنیان بر مبنای علم و همچنین افزایش ثروت ملی و سوق دادن کشور به این سمت دو مسیری هستند که توسط وزارت علوم دنبال می گردد.

وی توضیح داد: دانشگاه کردستان هم به تبعیت از وزارت علوم و سایر دانشگاه های کشور، در این راستا گام برمی دارد و به دنبال برگزاری جامع تر و نافع تر سمینارها و همایش های علمی است تا به وسیله آن بتواند راه چارههای علمی و دانش بنیان ارائە دهد.

وی دانشگاه را نقطه اتصال مرکز تحقیقات و چالش های جامعه دانست و اضافه کرد: با هدف انجام این مسئولیت و همچنین ارائه راه چاره دانش بنیان برای چالش ها و معضلات جامعه در حوزه های مختلف در دانشگاه کردستان پژوهش های هدفمندی انجام می گردد.

اخلاقیان با اشاره به غنی بودن خاک کردستان، گفت: محققان وظیفه احصای مسائل حوزه خاک و ارائه راه چارههای دانش بنیان برای برطرف این مسائل را بر عهده دارند.

رییس دانشگاه کردستان تاکید نمود: صرف چاپ مقاله موجب پیشرفت علم و برطرف مسائل نخواهد شد بلکه برداشتن گام به جلو نیازمند دانش بنیان و کاربردی بودن تحقیقات است .

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 4158

به "صرف چاپ مقاله موجب پیشرفت علم و برطرف مسائل نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرف چاپ مقاله موجب پیشرفت علم و برطرف مسائل نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید