عرضه خودرو به مقدار ظرفیت خودروسازان است

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل دفتر صنایع وزارت صمت گفت: عرضه خودرو به میزان ظرفیت خودروسازان خواهد بود و همیشه بخش خصوصی در حال کوشش برای افزایش سطح داخلی سازی است.

عرضه خودرو به مقدار ظرفیت خودروسازان است

به گزارش خبرنگاران، توکلی لاهیجانی گفت:سیاست گذاری وزارت صمت به گونه ای است که طراحی و فراوری محصولات بن سازه بومی شکل بگیرد تا قطعه سازان بتوانند در زنجیره ارزش خودرو نقش مهم تری را ایفا نمایند.

او گفت: براین اساس عمق داخلی سازی یا سیاست گذاری ها به گونه ای صورت گرفته که عمق داخلی سازی بیشتری در تک تک محصولات شکل گیرد.

توکلی گفت: دو خودروساز بزرگ کشور داخلی سازی بالای 70 درصد و مقدار ارزبری حدود 2 هزار و 500 دلاری در هر خودرو را داریم، اما در بسیاری از خودروسازهای مونتاژی، مقدار داخلی سازی پایین تر بوده و برای اینکه عمق داخلی سازی بیشتر گردد حرکت های خوبی از سال گذشته شکل گرفته است.

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت گفت: بخش خصوصی در کوشش برای افزایش سطح داخلی سازی است.

او گفت: تا زمانیکه ابتکار عمل در طراحی و توسعه محصول نداشته باشیم، عمدتا شرکت خارجی صاحب محصول سعی می نماید افت تامین داشته باشد و نگذارد داخلی سازی در داخل کشور شکل بگیرد.

توکلی گفت: در کنار توجه به عمق داخلی سازی بالا، به کیفیت قطعاتی که فراوری می گردد و رقابت پذیری کل صنعت خودرو، فکر کنیم.

او گفت: دستورالعمل هایی در مورد افزایش عمق داخلی سازی تدوین شده و منابع حمایتی هم به سمت عمق بخشیدن به داخلی سازی حرکت خواهد نمود.

مدیرکل دفتر صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: عرضه خودرو به میزان ظرفیت خودروسازان خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1402 بروزرسانی: 28 مرداد 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109346

به "عرضه خودرو به مقدار ظرفیت خودروسازان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه خودرو به مقدار ظرفیت خودروسازان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید