علی اف: از ایران تشکر می کنم

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه ایران آسمان و مرزهای خود را برای انتقال سلاح به ارمنستان بسته است، از ایران تشکر کرد.

علی اف: از ایران تشکر می کنم

الهام علی اف در مصاحبه با شبکه ای هابر ترکیه اخبار و شایعات مربوط به ارسال سلاح از ایران به ارمنستان را رد کرد و گفت: ما هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص نداریم. بلکه می توانم بگویم که ایران و گرجستان، آسمان و مرزهای زمینی خود را برای ارسال سلاح به ارمنستان بسته اند. بنابراین بار دیگر از دولت ایران و دولت گرجستان در این خصوص تشکر می کنیم.

رئیس جمهور آذربایجان همچنین اضافه نمود که انتقال سلاح به ارمنستان به صورت غیرقانونی و قاچاق و با هواپیماهای غیرنظامی به وسیله گرجستان صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تعدادی از ارامنه متمول مقیم روسیه اخیراً یک فروند هواپیما به مبلغ 30 الی 40 میلیون دلار خریداری و در اختیار ارمنستان قرار دادند و آنها ارامنه مقیم روسیه را برای جنگیدن علیه آذربایجان به قره باغ می فرستند.

علی اف گفت: از سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری در خواست کردیم تا با آنالیز این موضوع از آن جلوگیری کند چرا که این اقدام جنایت بین المللی به شمار می رود و انتقال این سلاح های قاچاق به ارمنستان پذیرفتنی نیست.

وی اضافه نمود: مراجع رسمی روسیه به ما گفتند که سلاح و مهمات به ارمنستان ارسال نمی گردد و این تجار و ثروتمندان ارمنی هستند که به خرید سلاح قاچاق و ارسال آن به ارمنستان مبادرت می نمایند.

لازم به ذکر است که ایران همیشه گفته است که بحران قره باغ راه چاره نظامی ندارد و دو طرف باید به وسیله مذاکرات به حل و فصل مسئله بپردازند.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 شهریور 1400 بروزرسانی: 27 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64327

به "علی اف: از ایران تشکر می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف: از ایران تشکر می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید