غار قوری قلعه میزبان مسافران نوروزی نخواهد بود

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان روانسر از عدم پذیرش مسافر در غار و روستای قوری قلعه در نوروز امسال به خاطر شیوع کرونا خبر داد.

غار قوری قلعه میزبان مسافران نوروزی نخواهد بود

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه سیف الله رنجبر امروز سه شنبه 20 اسفند 98 با اعلام این خبر اضافه نمود: به منظور سلامت هموطنان، بازدید گردشگران به دلیل شیوع ویروس کرونا از غار قوری قلعه این شهرستان تا اطلاع ثانوی انجام نمی شود.

او ادامه داد: مجموعه تفریحی گردشگری غار قوری قلعه به عنوان یکی از مقاصد گردشگری استان کرمانشاه در طول سال و به ویژه در ایام نوروز و تعطیلات تابستانی همواره یکی از جاذبه های گردشگر پذیر این شهرستان است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان روانسر با بیان اینکه مجموعه شورا و دهیاری روستای قوری قلعه نیز به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری اعلام کرده اند از پذیرش مهمانان معذور خواهند بود اضافه نمود: هموطنان از سفر به این منطقه خودداری کنند.

رنجبر گفت: به واحدهای اقامتی و بوم گردی این روستاها نیز از سوی نهادهای متولی هشدارهای لازم داده شده که از پذیرش مهمانان خودداری کنند و در صورت انجام این کار پلمپ خواهند شد.

غار قوری قلعه در استان کرمانشاه در فاصله 87 کیلومتری از این استان و در 25 کیلومتری شهرستان روانسر در مجاورت جهت روانسر به پاوه قرار گرفته است. غار قوری قلعه 65 میلیون سال قدمت دارد و در لیست یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران به ثبت رسیده است. شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار گرفته است.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: میراث آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 39160

به "غار قوری قلعه میزبان مسافران نوروزی نخواهد بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غار قوری قلعه میزبان مسافران نوروزی نخواهد بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید