غذاهای آنکارا که در سفر به این شهر باید امتحان کنید

به گزارش مهسان بلاگ، آشنایی با غذاهای آنکارا

غذا همواره قسمتی از فرهنگ کشورها را تشکیل می دهد. غذاهای آنکارا هم از این قاعده مستثنی نیستند و قسمتی از فرهنگ مردم این شهر و به نوعی کشور ترکیه را تشکیل می دهند. آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه، غذاهای بسیاری دارد که طعمی فوق العاده دارند و باید با لذت تمام، آنها را در سفر به این شهر امتحان کنید. حتما لیستی از غذاهای خوشمزه آنکارا از کباب سنتی گرفته تا دسرهای شیرین آماده کنید و در سفر به این شهر از تجربه خوردن این غذاهای لذیذ لذت ببرید. در این مطلب قصد داریم تا شما را با تعدادی از محبوب ترین غذاهای آنکارا آشنا کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

غذاهای آنکارا که در سفر به این شهر باید امتحان کنید

ماهی کبابی در رستوران یلکن بالیک(Yelken Balık)

یکی از بهترین رستوران های غذاهای دریایی آنکارا رستوران یلکن بالیک(Yelken Balık) است. این رستوران نماینده محوب ترین غذاهای دریای اژه و مدیترانه در آنکارا است. در این رستوران می توانید انواع ماهی های فصلی و تازه را که به بهترین شکل کبابی شده اند را میل کنید.

☎ 903124482990+

آدرس: Yelken Balık, Kazım Özalp Mahallesi, Reşit Galip Cd. No:58, Çankaya/Ankara, Turkey

اسکندرکباب در کبابی اولوداغ(Uludağ Kebabçısı)

کبابی اولوداغ را در آنکارا همه با اسکندرکباب های لذیذی که می پزد، می شناسند. اسکندر کباب از ترکیب تکه های دونر کباب با نان پیده، سس گوجه و کره ذوب شده طبخ می گردد. اگرچه این رستوران انواع دیگر کباب را هم در منوی خود دارد، اما اسکندر کباب های این رستوران است که آن را به یک برند افسانه ای تبدیل نموده است.

☎ 903122191240+

آدرس: Uludağ Kebabçısı, Gaziosmanpaşa Mahallesi, Kırlangıç Sok. 12/B, Çankaya/Ankara, Turkey

دسرهای شیر در زینال(Zeynel)

تنوع دسرهای ترکیه ای بسیار زیاد است و در رستوران زینال قطعا بهترین دسرهای شیر را تجربه خواهید کرد. حتما کازاندیبی(پودینگ ضخیم که کمی سوزانده شده است و یک اسکوپ کاراملی روی آن ریخته شده)، و یا موهالبی(پودینگ با مصطکی) را هم در این رستوران امتحان کنید.

آدرس: Zeynel, Remzi Oğuz Arık Mahallesi, Çankaya/Ankara, Turkey

دونر کباب در سوهانین یری(Sühanın Yeri)

شهرت رستوران سوهانین یری به این دلیل است که دونر را روی هیزم می پزند. این نوع طبخ به گوشت طعمی خاص و متمایز می دهد. این رستوران مکانی مناسب برای خوردن یک ناهار معمول است. و می توانید ساندویچ دونری فوق العاده را به همراه دوغ صرف کنید. رستوران سوها بسیار در میان بومیان این منطقه محبوب است. بنابراین در این رستوران به سختی می توانید جایگاه خالی پیدا کنید.

☎ 903124474233+

آدرس: Sühanın Yeri, Küçükesat Mahallesi, Esat Cd. 33/A, Çankaya/Ankara, Turkey

باقلوا در باقلواپزی حاجی بابا(Bey Baklavacı Hacıbaba)

توقفی دیگر در ترکیه برای تجربه غذایی شیرین و لذیذ. حاجی بابا بهترین مکان برای این تجربه است. این باقلواپزی را سه نسل است که خانواده ای اداره می نمایند. باقلواپزی حاجی بابا در سال 1949 افتتاح شده است. منشا این باقلواها، شهر باقلوا در قاضی آنتپ است.

☎ 903122294709+

آدرس: Baklavacı Hacıbaba, Necatibey Cad. No: 20/D, Sıhhiye, Çankaya/Ankara, Turkey

دونر کباب در کبا بی بورسا حاجی بِی(Bursa Hacı Bey Kebabçısı)

کبابی بورسا حاجی بابا از سال 1961 افتتاح شده است. این کبابی به شیوه سنتی پایبند است و هنوز دونر کباب را به همان صورتی که از ابتدا بوده با همان مواد و دستور پخت سرو می نماید.در کنار دونر کباب از گوجه و تخم مرغ هم استفاده می گردد.

☎ 903122868800+

آدرس: Bursa Hacı Bey Kebabçısı, Nasuh Akar Mahallesi Ziyabey Caddesi No:10, Çankaya/Ankara, Turkey

آبنبات ها و راحت الحلقوم های شیرینی پزی علی اوزوم(Ali Uzun Şekercilik)

اگر در آنکارا خواستید دسرهای خوشمزه را امتحان کنید حتما سری به شیرینی پزی علی اوزوم بزنید. علی اوزوم فروشگاه آبنبات فروشی فوق العاده ای است که از سال 1935 مشغول به کار است. جایی که در آن می توانید هر آبنبات ترکیه ای که هوس کردید را پیدا کنید. در این قنادی می توانید از طعم خوش آکیده شکری(آبنبات های سخت ترکیه ای) با طعم های فندقی، نعناعی، توت فرنگی، لیمویی و دارچینی در کنار راحت الحلقوم ، حلوا، پشمک و یا خمیر بادام لذت ببرید.

☎ 903124354494+

آدرس: Ali Uzun Şekercilik, Cumhuriyet Mahallesi, Selanik Cd. 15/A, Çankaya/Ankara, Turkey

پیش غذا(مزه) در کالبور(Kalbur)

برای پیدا کردن جای خالی در این رستورانِ غذاهای دریایی باید از قبل میز خود را رزرو کنید. در رستوران کالبور می توانید پیش غذاهای فصلی مثل سوپ ماهی مرکب(sübyeli çorba) و اسب دریایی با خورش لوبیا(palamut pilaki) را در کنار بسیاری پیش غذاهای دیگر امتحان کنید.

☎ 903124905001+

آدرس: Kalbur, Oran Mahallesi, Oran Çarşısı C Blok No:23, Çankaya/Ankara, Turkey

کباب در حاجی عارف بِی(Hacı Arif Bey)

آنکارا کبابی های فوق العاده ای دارد. اما دومین رستورانی که در این شهر کباب های فوق العاده ای می پزد کبابی حاجی عارف بی است. در این کبابی انواع کباب از کباب کلاسیک آدانا گرفته تا کباب علی نزیک را می توانید امتحان کنید.

☎ 903124675767+

آدرس: Hacı Arif Bey, Guniz Sokak No: 48/1, Kavaklıdere, Çankaya/Ankara, Turkey

غذاهای خانگی رستوران چیچک(Çiçek Lokantası)

همانند رستوران اصناف در استانبول، آنکارا نیز رستورانی به نام چیچک دارد که غذاهای خانگی ترکیه ای می پزد. در این رستوران انواع غذاهای سنتی ترکیه از سوپ گرفته تا غذاهای پخته شده با روغن زیتون، گوشت و سبزیجات و انواع دسر را می توانید امتحان کنید.

☎ 903122840888+

آدرس: Çiçek Lokantası, Söğütözü Mahallesi, Çankaya/Ankara, Turkey

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: فلای تودی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 16112

به "غذاهای آنکارا که در سفر به این شهر باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای آنکارا که در سفر به این شهر باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید