فعالیت 48 شرکت دانش بنیان و 18 شرکت فن آور در استان همدان

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، سیدسعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فن آوری که در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار گردید، اظهارداشت: برای غلبه بر پیچیدگی های زندگی امروز و در عصر دانایی ها باید از اقتصاد سنتی عبور کرد و به اقتصاد فن آورانه و دیجیتال و بی وزن روی آورد.

فعالیت 48 شرکت دانش بنیان و 18 شرکت فن آور در استان همدان

وی با تاکید بر اینکه امروز اصل حرکت در اقتصاد بر مبنای فن آوری های نو و دانش بنیان است، گفت: توجه دولت به این مهم موجب شد شرکت های دانش بنیان رشد قابل ملاحظه ای داشته باشند.

استاندار همدان بابیان اینکه شرکت های دانش بنیان از تعداد 55 شرکت با درآمد معادل 200 میلیارد تومان به 3500 شرکت با درآمدی بیش از 33 هزار میلیارد تومان در طی 5 سال گذشته ارتقا یافته اند، گفت: در استان همدان 48 شرکت دانش بنیان و 18 شرکت فن آور در حال فعالیت هستند که درآمد حاصل از فعالیت آنها بیش از 15 و نیم میلیاردتومان است.

شاهرخی همچنین بر روابط نزدیک و دو جانبه دانشگاه ها و مراکز آموزش و پژوهش با دستگاه های اجرایی و واحدهای فراوریی بخش خصوصی تاکید نمود.

وی بااشاره به اینکه ایران ارتقای علمی خوبی داشته اما نباید به صندلی موجود راضی بود، بیان کرد: باید در هر صندلیی کارهایمان را بر اساس پژوهش، فراوری علم و ثروت بر مبنای فراوری علم ارتقا دهیم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه همدان به عنوان قطب گردشگری دنیا و آسیا در 2018 شناخته شده است، گفت: با خاتمه این زمان توان و استعداد ما معرفی شده و باید در سایه کار علمی و حساب شده وضع موجود ارتقا یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه رتبه ایران در فراوری علم و فناوری طی چند دهه اخیر بهبود داشته است، گفت: ایران از نظر فراوریات علمی در سال 2017 رتبه شانزدهم دنیا را دارد و سال جاری نیز در اسکوپوس به رتبه پانزدهم دست یافته است.

سیدحبیب الله موسوی بهار با بیان اینکه دستیابی به این هدف ارزشمند با بودجه 0.3 درصدی کشور محقق شده است، بیان کرد: حرکت قوی در حوزه پژوهش از سال 2000 میلادی و از دهه 70 شروع شد و پژوهشگران کشور با مبالغ بسیار محدود به موفقیت دست یافته اند.

وی توجه ویژه به همکاری های بین المللی در حوزه پژوهش را مهم دانست و ایجاد آزمایشگاه جامع برای اجرای پروژه های تحقیقاتی دانشگاهیان را اقدامی اثرگذار برشمرد و گفت: درمان های ژنتیکی آینده طب را در برمی گیرد و برنامه ریزی لازم در این حوزه اهمیت دارد.

دبیر ستاد استانی هفته پژوهش نیز در این مراسم بابیان اینکه 25 نفر از دانشگاهیان، 10 نفر از فناوران و 5 دستگاه اجرایی و در مجموع 40 پژوهشگر برتر سال جاری انتخاب شدند، گفت: سهم همدان در فراوریات مقالات کشور 2.3 درصد است.

غلامحسین مجذوبی بابیان اینکه 40 درصد فراوریات پژوهشی دانشگاه بوعلی توسط 4 درصد اساتید انجام می گردد، گفت: استان همدان دارای 40 هزار دانشجو است که بیشترین آنها در دانشگاه بوعلی سینا مشغول تحصیل هستند و از این تعداد 25.3 درصد در مقطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می نمایند.

مجذوبی با اشاره به اینکه دانشگاه بوعلی در جمع دانشگاه های یک درصد دنیاست، با یادآوری سهم مقالات منتشر شده و افزایش فراوریات علمی از 2012 تا 2017 این موارد را نشاندهنده افزایش تعاملات بین المللی دانشگاه ها به عنوان یکی از شروط موفقیت بیان کرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3828

به "فعالیت 48 شرکت دانش بنیان و 18 شرکت فن آور در استان همدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 48 شرکت دانش بنیان و 18 شرکت فن آور در استان همدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید