فناوری 5G فراوری ناخالص جهانی را به 8 تریلیون دلار افزایش می دهد

به گزارش مهسان بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- در مطالعه ای جدید شرکت نوکیا پیش بینی نموده است کارخانه هایی که از 5G استقبال نموده اند این امکان را دارند که تا سال 2030 مبلغ 8 تریلیون دلار به فراوری ناخالص جهانی اضافه نمایند.

فناوری 5G فراوری ناخالص جهانی را به 8 تریلیون دلار افزایش می دهد

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، براساس گفته شرکت مخابرات فنلاند، در آینده کل شهرها، بیمارستان ها و کارخانه ها برای جا به جایی، پردازش و ذخیره حجم گسترده ای از داده ها به ظرفیت ارائه شده 5G بستگی خواهند داشت. در مطالعه ای جدید شرکت نوکیا پیش بینی نموده است کارخانه هایی که از 5G استقبال نموده اند این امکان را دارند که تا سال 2030 مبلغ 8 تریلیون دلار به فراوری ناخالصی دنیای اضافه نمایند. نوکیا بیان کرد: با وجود چالش های مالی که ویروس کرونا به وجود آورده است، رونق دنیای در سرمایه گذاری 5G طی پنج سال آینده شاهد ظهور سرمایه گذاری های عظیمی در ارتباط با نسل پنجم ارتباطات تلفنی خواهد بود.

تصویب فناوری 5G در دنیا چه تغییراتی را ایجاد می نماید؟

خانم گابریلا استیف مدیر ارشد استراتژی نوکیا گفت: تصویب 5G به طور قطعی نشان دهنده موفقیت در کسب و کار است. سازمان هایی که از ظرفیت 5G استفاده نموده اند باید از مزایایی بهره مند شوند که فراتر از خدمات شبکه ای، سریع تر، کارآمدتر و قابل اطمینان تر باشد. در این مطالعه با مقایسه 5G در هشت کشور فنلاند، آلمان، انگلیس، آمریکا، ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و عربستان سعودی تفاوت های چشم گیری در این نقاط دیده می گردد، چرا که اروپا در استقرار 5G از کشور های آمریکا و آسیا عقب مانده است. به عنوان مثال، در آمریکا تمام 45درصد شرکت ها قصد دارند در سال آینده در فناوری 5G سرمایه گذاری نمایند. در فنلاند، رقم مربوطه فقط 29درصد است.

طبق گفته شرکت نوکیا در حال حاضر به رغم افزایش سرمایه گذاری های شرکت ها، دسترسی به ظرفیت 5G بسیار سخت شده است. مدیر ارشد نوکیا تاکید نمود؛ کل شهر ها بیمارستان ها و کارخانه های آینده به ظرفیت 5G ارائه شده در انتقال، پردازش و ذخیره حجم گسترده ای از داده ها بستگی خواهند داشت.

شرکت نوکیا در ادامه اضافه نمود: با شیوع بیماری همه گیر کرونا سرمایه گذاری دیجیتال درحال گسترش و رونق دریافت است به ویژه در بخش هایی که تا حد زیادی عقب مانده اند. به عنوان نمونه، بیش از یک سوم شرکت های فنلاندی ادعا نموده اند که به دلیل شیوع کرونا، سرمایه گذاری های خود را در زمینه فناوری و خدمات دیجیتال افزایش داده اند. به طور کلی، با وجود چالش های مالی که کرونا به وجود آورده است، با رونق دنیای در سرمایه گذاری 5G، سرمایه گذاری 71 درصد از شرکت ها در 5G طی 5 سال آینده انجام خواهد شد. لازم به ذکر است؛ شرکت نوکیا یک شرکت چند ملیتی مخابرات، فن آوری اطلاعات و الکترونیکی فنلاندی است که در سال 1865 تاسیس شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 64411

به "فناوری 5G فراوری ناخالص جهانی را به 8 تریلیون دلار افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری 5G فراوری ناخالص جهانی را به 8 تریلیون دلار افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید