قدردانی استاندار فارس از همکاری بخش گردشگری با ستاد مدیریت کرونا

به گزارش مهسان بلاگ، استاندار فارس گفت: از همکاری اصناف مختلف به ویژه فعالان بخش گردشگری که همکاری مناسب و مسئولانه ای با ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا داشتند، تشکر می کنم.

قدردانی استاندار فارس از همکاری بخش گردشگری با ستاد مدیریت کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس، عنایت الله رحیمی شامگاه 24 اردیبهشت ماه 1399 در جلسه شورای گفتگوی استان فارس با بیان این که فعالان گردشگری فارس با احساس مسئولیت اجتماعی و رسالتی که بر عهده داشتند مبتنی بر فهم و دانایی در زمینه مبارزه با کرونا پیش قدم شدند، اظهار کرد: عملکرد بخش گردشگری استان در مبارزه با کرونا در سطح کشور زبانزد و موجب افتخار مدیریت استان است زیرا برای حفاظت از جان خود و سایر هم وطنان متعهدانه اقدام کردند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با استقبال از تشکیل شورای مشورتی در حوزه گردشگری با حضور نخبگان و بزرگان این عرصه، اضافه نمود:برای پاسخگویی به نیازهای بخش گردشگری تامین زیرساخت هایی برای فعالیت پلیس گردشگری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به این که ایرلاین سلامت و فلای پرشیا در استان فارس راه اندازی شده است، گفت: تیمی از استان فارس به عراق، عمان و قطر برای زمینه یابی حضور گردشگران سلامت اعزام کردیم و هماهنگی لازم با پزشکان معتمد آن کشورها برای معرفی بیماران انجام شده است و کوشش می کنیم بازار توریسم سلامت خود را حفظ نموده و گسترش دهیم.

استاندار فارس ادامه داد: پیشنهاد تعطیلی روز پنج شنبه را ارائه نموده و هماهنگی مثلث طلایی با حضور استانداران فارس، اصفهان و یزد را نیز پیگیری نموده ایم.

سهراب شرفی در سی و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس بیان نمود: به دنبال شیوع بیماری کرونا حوزه گردشگری و کسب و کارهای وابسته آن با مسائلی روبرو شده است که بعضی از این مسائل نیازمند اقدامات با فوریت زمانی و کوتاه مدت و بعضی نیز نیازمند راهکارهای میان مدت هستند.

او اضافه نمود: در بحث آسیب کسب و کارهای ناشی از شیوع بیماری کرونا فعالیت مراکز گردشگری و صنایع دستی استان را آنالیز کردیم که توجه به زیرساخت ها از اقدامات مهم ماست که در این صورت می توانیم مسائل گردشگری استان برای پذیرایی از گردشگران در بعد از بیماری کرونا عملکرد خوبی داشته باشیم.

شرفی از معضلات صنعت گردشگری در حوزه استان را عدم نصب ایستگاه اتوبوس های گردشگری در مقابل هتل ها جهت امکان تسهیل در ایاب و ذهاب گردشگران، عدم وجود پلیس گردشگر جهت هدایت و برطرف مسائل و مسائل گردشگر ها، یکپارچه نبودن ساعات کار اماکن تاریخی و باغ های گردشگری شهر شیراز، ، عدم اختصاص قاضی ویژه مسائل گردشگری و بخش گردشگری در قوه قضاییه جهت حل موضوعات مرتبط با گردشگران خارجی و عدم ساماندهی گیت های ورودی حرم مطهر شاهچراغ و همچنین پاکسازی محوطه بیرون از کانکس های فروش بیان کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس همچنین از دیگر مسائل شناسایی شده حوزه گردشگری از شیوع بیماری کرونا را عدم ساماندهی محله سنگ سیاه از جهت ترافیک شهری - معتادان متجاهر- طرح فاضلاب شهری و سیستم برق رسانی و ستون¬های برق، عدم پرداخت تسهیلات کم بهره به مهمانپذیران جهت احیا و بازسازی و تبدیل مهمانپذیران به هتل های دو ستاره، پیاده سازی اِلِمان های شهری در مکان های تاریخی از جمله دروازه های ورودی شهر، دریافت عوارض توسط شهرداری از مجموعه خدمات ارائه شده توسط هتل ها در قالب هتلداری و مشکل اعمال تغییر کاربری اماکن گردشگری از تجاری به گردشگری در دستورالعمل ابلاغی وزارت میراث فرهنگی و عدم وجود شرکت های تسهیل گر شناسنامه دار و ورود فردی در حیطه واسطه گری گردشگری سلامت برشمرد.

او اظهار کرد: صنعت گردشگری در سطح کشور با مسائل دیگری نیز روبرو است که عمده آن آسیب جدی به بخش نیروی متخصص و فعال در صنعت گردشگری و گردشگر در زمان شیوع ویروس کرونا و ریزش شدید بخش متخصص این صنعت و عدم لحاظ بیمه بیکاری و تأمین اجتماعی جهت نیروهای فعال در حوزه گردشگری است که با توجه به اشتغال نیروی کار فراوان در بحث خدمات مرتبط با حوزه گردشگری در استان فارس در این حوزه نیز آسیب هایی در استان ایجاد شده است.

شرفی اضافه نمود: عودت درآمد اختصاصی اماکن تحت پوشش استان ها به ادارات میراث فرهنگی استان ها، استفاده از ظرفیت و پتانسیل وزارت امور خارجه در تسهیل امور گردشگری و جذب گردشگر، ایجاد شرکت های تسهیلگر شناسنامه دار و درخواست در جهت عدم ورود فردی در حیطه واسطه گری گردشگری سلامت، هماهنگی با نیروی انتظامی و سازمان نظام وظیفه در جهت استفاده از نیروهای متخصص صنعت گردشگری به صورت امریه به عنوان پلیس گردشگری و اختصاص قاضی ویژه مسائل گردشگری و بخش گردشگری در قوه قضاییه جهت حل موضوعات مرتبط با گردشگران خارجی از انتظار بخش خصوصی حوزه گردشگری فارس برای برطرف مسائل این بخش است.

او ادامه داد: با هدف ایجاد یکپارچه سازی اقدامات و فعالیت ها در حوزه گردشگری استان و جلوگیری از تصمیم های جزیره ای؛ تشکیل شورای گردشگری استان فارس لازم است و برای تحقق این مهم نیازمند به حمایت همه جانبه در استان داریم.

شرفی بیان کرد: همچنین ایجاد اتحادیه صنف صنایع دستی در استان از انتظارات بخش خصوصی فعال در این زمینه در فارس است که این اقدام می تواند راهگشای فعالیت ها و کاهش مسائل در حوزه صنایع دستی و گردشگری فارس گردد.

او توضیح داد: در شرایط فعلی که به واسطه شیوع بیماری کرونا اقتصاد دنیا در شرایط نامناسبی قرار گرفته توجه به صنعت گردشگری می تواند اقتصاد استان و معیشت مردم را بهبود بخشد و جایگزین درآمد نفتی برای کشور گردد.

در این جلسه نمایندگان بخش های مختلف حوزه گردشگری فارس به بیان مسائل حوزه های تخصصی خود پرداختند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 48870

به "قدردانی استاندار فارس از همکاری بخش گردشگری با ستاد مدیریت کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی استاندار فارس از همکاری بخش گردشگری با ستاد مدیریت کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید