قول ناسا برای تامین غذای تازه به فضانوردان

به گزارش مهسان بلاگ، دانشمندان ناسا در حال یک آزمایش تجربی جدید برای کشت گیاهان بیشتر در فضا هستند تا فضانوردان بتوانند از غذای تازه استفاده نمایند.

قول ناسا برای تامین غذای تازه به فضانوردان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از اسپیس، دانشمندان ناسا در حال یک آزمایش تجربی جدید برای کشت گیاهان بیشتر در فضا هستند تا فضانوردان بتوانند از غذای تازه استفاده نمایند.

دانشمندان ناسا در مرکز فضایی کندی (Kennedy Space Center) از دو سال گذشته در فلوریدا در حال همکاری با یک گروه دانشگاهی هستند تا روش هایی برای پرورش بلند مدت گیاهان در فضا توسعه دهند.

کریستینا، فضانورد ناسا از 25 آوریل امسال، آزمایش جدیدی با عنوان Veg-PONDS-02 در ایستگاه فضایی بین المللی را شروع کرد که 16 ماه می انتها یافت؛ هدف از این آزمایش تأمین غذا در سفرهای طولانی مدت فضایی است.

به احتمال زیاد آزمایش تجربی جدید فضانورد ناسا ادامه آزمایشات دو سال گذشته است که به منظور کشت گیاه در فضا صورت می گرفت.

مواد غذایی در مأموریت های کوتاه مدت به همراه فضانوردان به فضا فرستاده می گردد؛ در مأموریت های بلندمدت، مانند مأموریت فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی، مواد غذایی بطور منظم از طریق فضاپیماهای پشتیبانی از زمین برای آن ها فرستاده می گردد.

ناسا در کوشش است تا بتواند گوجه فرنگی و محصولات مشابه آن که احتیاج به آب بیشتری برای فراوری دارند را نیز کشت کند.

حمل هر کیلو محموله به فضا حدود 200 میلیون هزینه دارد؛ از این رو، هر وعده غذایی که فضانوردان در ایستگاه بین المللی فضایی صرف می نمایند با احتساب وزن غذا، آب و ظروف مورد استفاده هزینه بسیار بالایی دارد.

هوارد لویین، دانشمند ارشد دفتر تحقیقات بهره برداری و علوم زیستی ناسا در مرکز فضایی کندی در این باره می گوید: در سفرهای طولانی فضایی خودکفایی فضانوردان در تأمین غذای خود نکته مهم و قابل توجهی است.

انتهای پیغام/

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 9904

به "قول ناسا برای تامین غذای تازه به فضانوردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قول ناسا برای تامین غذای تازه به فضانوردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید