قیمت گوشی های تاشو به سرعت در حال کاهش است

به گزارش مهسان بلاگ، بر اساس گزارش نو سایت DigiTimes، به نظر می رسد قیمت نسل فعلی گوشی های تاشو سامسونگ پیش از معرفی نسل نو با کاهش حداقل 35 درصدی روبه رو خواهد شد. از سوی دیگر، این شرکت کره ای میخواهد در امسال حدود 13 میلیون گوشی تاشو فراوری کند.

قیمت گوشی های تاشو به سرعت در حال کاهش است

گوشی های تاشو سابقه زیادی ندارند و ضمناً شمار اندکی از شرکت ها آن ها را فراوری می نمایند و به همین دلیل همچنان قیمت بسیار بالایی دارند. حالا طبق گزارش تازه DigiTimes، این شرایط در امسال میلادی حداقل برای گوشی های تاشوی سامسونگ تغییر خواهد نمود. سامسونگ اولین شرکتی بود که فراوری انبوه این نوع گوشی ها را شروع کرد و بنابراین اگر قیمت گوشی های تاشوی خود را پایین بیاورد، دیگر شرکت ها چاره ای جز تکرار این کار ندارند.

گویا فروش گوشی های گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 به حدی بالا بوده که سامسونگ میخواهد فراوری این نوع گوشی ها را در سال 2022 با افزایش 88 درصدی به 13 میلیون واحد برساند. از طرف دیگر سامسونگ قبل از معرفی نسل تازه گوشی های تاشو، می خواهد در بعضی بازارها قیمت زد فولد 3 و زد فلیپ 3 را به طور قابل توجهی کاهش دهد. به عنوان مثال می توانیم به بازار تایوان اشاره کنیم که در حال حاضر گلکسی زد فلیپ 3 با قیمت حدود 700 دلاری به فروش می رسد که حدود 35 درصد مقرون به صرفه تر از قیمت آن در ابتدای عرضه است. اپراتورهای مخابراتی کره جنوبی هم به کاربران اعلام نموده اند که در صورت خرید بعضی سرویس ها، گلکسی زد فلیپ 3 را به طور رایگان دریافت می نمایند. گویا چنین تخفیف هایی در آینده نزدیک از سوی بسیاری از اپراتورهای مخابراتی در کشورهای مختلف ارائه خواهد شد.

در رابطه با آمار دقیق فروش گوشی های هوشمند در سال 2021 هنوز گزارش دقیقی منتشر شده ولی بر اساس تخمین ها، در این سال حدود 9.4 میلیون گوشی تاشو به فروش رفته که 20 درصد بیش از سال 2020 محسوب می شود. البته لازم به ذکر است که بعضی تحلیلگران ماه ها قبل اعلام کردند که در این سال حدود 15.5 میلیون واحد گوشی تاشو به فروش می رسد که این پیش بینی به واقعیت تبدیل نشده است. انگار علت این اختلاف زیاد به کمبود جهانی تراشه برمی شود که شرکت هایی مانند اوپو و هواوی به علت همین مشکل به ناچار گوشی های تاشوی خود را اواخر سال 2021 راهی بازار نموده اند. از سوی دیگر گزارش های ضد و نقیضی درباره گوشی تاشوی گوگل منتشر می شود و بعضی از کنار گذاشتن این پروژه خبر می دهند ولی بعضی دیگر می گویند که در سال 2022 شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

تعدادی از فراورینمایندگان لولای مختص گوشی های تاشو اعلام نموده اند که در سال 2022 خود را برای افزایش آمار سفارش آماده نموده اند. فراوری لولاهای مخصوص گوشی های تاشو همچنان کار بسیار سختی محسوب می شود و به همین دلیل قیمت بالایی دارند و در نتیجه قیمت آن ها بر قیمت نهایی گوشی های تاشو تأثیر زیادی خواهد داشت.

اگرچه این نوع گوشی ها همچنان قیمت بسیار بالایی دارند، اما در همین زمینه می توانیم به اولین گوشی تاشوی اوپو اشاره کنیم که از همه نظر گوشی جذابی محسوب می شود و با قیمت 1200 دلار راهی بازار چین شده است. روی هم رفته معمولا در صورت افزایش آمار فراوری، قیمت گجت های مختلف با کاهش قابل توجهی روبه رو می شود. بنابراین باید ببینیم در سال 2022 آمار فراوری گوشی های تاشو تا چه حد افزایش می یابد.

در حال حاضر کاربران چینی برای خرید گوشی های تاشو به گزینه های متعددی دسترسی دارند اما شرکت های سازنده هنوز نتوانسته اند این گوشی ها را به طور گسترده راهی بازارهای جهانی نمایند. به همین دلیل سامسونگ کماکان در این زمینه برترین عملکرد را دارد و در نتیجه بخش بزرگی از این بازار در دست سامسونگ است. مدتی قبل آنر هم از اولین گوشی تاشوی خود رونمایی کرد که معین نیست آیا این گوشی راهی بازارهای جهانی می شود یا نه.

منبع: DigiTimes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 105819

به "قیمت گوشی های تاشو به سرعت در حال کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت گوشی های تاشو به سرعت در حال کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید