مرکز انتقال خون قم در ماه رمضان فعال است

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل انتقال خون قم گفت: مرکز انتقال خون روح الله شهر قم در ماه مبارک رمضان در 2 نوبت صبح و شب میزبان اهداکنندگان خون است.

مرکز انتقال خون قم در ماه رمضان فعال است

به گزارش خبرنگاران آنلاین، مرتضی نوریان پنج شنبه چهارم اردیبهشت در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تأکید بر این که احتیاج به خون امری دائمی است، اضافه کرد: مرکز انتقال خون روح الله واقع در میدان معلم در ماه مبارک رمضان از ساعت 8 تا 13 و 21 تا یک بامداد فعال است.

وی اضافه کرد: بیمارانی ازجمله تالاسمی ها و افرادی که عمل جراحی انجام داده اند احتیاج به خون دارند که باید در تمام روزهای سال تامین گردد، ازاین رو روزه داران اهدای خون را به شب های قدر موکول ننمایند.

مدیرکل انتقال خون قم ادامه داد: همچنین اهدانمایندگان برای دریافت زمان نوبت برای اهدای خون می توانند به سامانه www.IBTO.ir مراجعه نمایند.

وی با اشاره به کاهش اهدای خون ناشی از شیوع کرونا، ادامه داد: توصیه و درخواست ما به اهدانمایندگان و مردمی که از سلامت برخوردار هستند و علائم بیماری را ندارند، این است که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون قم مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام نمایند.

نوریان با تأکید بر لزوم به همراه داشتن کارت ملی توسط داوطلبان اهدای خون، اضافه کرد: تمام افراد بالای 18 سال که از سلامت کامل برخوردار بوده و هیچ گونه علامتی از آنفلوانزا یا سرماخوردگی ندارند، امکان اهدای خون دارند.

مدیرکل انتقال خون قم اضافه کرد: خون و فرآورده های آن جایگزین مصنوعی ندارد و منبع دسترسی به آن تنها خون هم نوعان و انسان های دیگر است و چون زمان ماندگاری خون محدود است، امکان ذخیره خون در مدت طولانی وجود ندارد به همین دلیل باید اهدای خون به صورت مرتب و مستمر انجام گردد.

در شهر قم 2 مرکز انتقال خون واقع در میدان روح الله و بلوار 15 خرداد وجود دارد. علاوه بر بیماران احتیاج به عمل جراحی و مجروح های ناشی از تصادفات، بیش از یک هزار بیمار دیالیزی و حدود 200 بیمار تالاسمی در قم وجود دارد که احتیاجمند دریافت مستمر خون هستند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 46196

به "مرکز انتقال خون قم در ماه رمضان فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز انتقال خون قم در ماه رمضان فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید