مرکل: آماده مقابله با پیامدهای ناشی از برگزیت هستیم

به گزارش مهسان بلاگ، صدر اعظم آلمان ضمن اشاره به دیدار آینده خود با نخست وزیر انگلیس، گفت که برلین آماده مواجهه با هرگونه پیامد ناشی از برگزیت است.

مرکل: آماده مقابله با پیامدهای ناشی از برگزیت هستیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، صدراعظم آلمان یکشنبه با بیان دیدار هفته جاری خود (چهارشنبه) با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و رایزنی در خصوص برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) گفت که برلین آماده مقابله با هرگونه اختلال ناشی از برگزیت است.

به نوشته خبرگزاری رویترز آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در این زمینه گفت: ما از هر دیداری شادمان می شویم ، شما باید گفت وگو کنید و راهکار های خوبی پیدا کنید.

وی در ادامه اضافه کرد: می توانیم بگوییم برای هر پیغامدی آماده هستیم، حتی اگر به توافقی هم نرسیم. اما به هر حال کوشش خواهم کرد تا آخرین روز مذاکرات راهکاری پیدا کنم.

بر اساس این گزارش، مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در خصوص وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

به نوشته رویترز، صدر اعظم آلمان در پایان گفت در صورت عدم حصول توافق با نخست وزیر انگلیس در زمینه برگزیت، گزینه جایگزین آماده خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس به دنبال این است که رهبران اتحادیه اروپا را ترغیب کند تا مذاکرات برگزیت را دوباره شروع نمایند یا شاهد چشم انداز خروج دومین عضو بزرگ خود در 31 اکتبر (پنجشنبه 9 آبان) از اتحادیه اروپا باشند.

روزنامه ساندی تلگراف نیز یکشنبه در این زمینه گزارش داد که جانسون در سفری که روزهای آینده به پاریس و برلین می رود، به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و صدر اعظم آلمان هشدار خواهد داد که مجلس انگلیس هم نمی تواند مانع خروج [بدون توافق] انگلیس از اتحادیه اروپا گردد. (جزئیات بیشتر)

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد با شوک مالی و سیاسی شدیدی روبرو خواهد شد.

انتهای پیغام/

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 15196

به "مرکل: آماده مقابله با پیامدهای ناشی از برگزیت هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: آماده مقابله با پیامدهای ناشی از برگزیت هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید