مشکل فوتبال ایران از دید قطبی

به گزارش مهسان بلاگ، افشین قطبی، سرمربی تیم فوتبال فولاد می گوید: حفظ تمرکز یکی از بزرگترین مسائل فوتبال ایران است که آن را در بازی های ملی و لیگ برتر می بینیم.

مشکل فوتبال ایران از دید قطبی

قطبی: حفظ تمرکز، بزرگ ترین مشکل فوتبال ایران است

افشین قطبی، سرمربی تیم فوتبال فولاد بعد از تساوی مقابل فولاد در اهواز از سختی کار تیمش بعد از تعطیلات طولانی مدت لیگ می گوید: بازی خیلی سختی داشتیم، همانطور که پیش بینی می کردیم. یکی از علت های آن این است که وقتی لیگ برتر در مدتی تعطیل است، بازگشت بازیکنان به فرم بازی سخت است. آمدن از اهواز به این منطقه سخت است، اما به اینجا رسیدیم. این زمین کیفیت لیگ برتر ایران را ندارد. چون توپ به سرعت نمی چرخد و دو تیم در ارائه بازی زیبا که توانایی آن را داشتند، بازماندند. از کوشش بازیکنان راضی هستم.

او درباره عملکرد نه چندان خوب تیمش می گوید: هر وقت باید به بیرون از خانه سفر کنیم، فشار بدنی و روحی روی تیم وجود دارد. زمین استادیوم تختی هم خیلی سنگین بود و بازی روی آن سخت است. عملکرد ما در 20 دقیقه آخر به خاطر احساسات بازیکنان مان بود. آن ها به چیزی که می خواستند نرسیده بودند. بازیکنان فولاد نتوانستند گل بزنند و در چند پاس ساده هم توپ را لو دادند. این به دلیل تجربه کم بازیکنان فولاد بود که نتوانستند تمرکز خود را حفظ نمایند. حفظ تمرکز یکی از بزرگترین مسائل فوتبال ایران است که آن را در بازی های ملی و لیگ برتر می بینیم.

سرمربی فولاد خوزستان درباره تقویت روانی شاگردانش تأکید می نماید: مربی در هر بخشی باید کوشش کند تیمش را تقویت کند. زمانی که یک تیم از لحاظ روانی احتیاج به تقویت دارد، مربی باید از پس این کار بربیاید. من مربی بسیار تاکتیکی هستم و از 4 یا 5 سالگی با پدرم شطرنج بازی می کردم. برای کار کردن در هفت کشور جهان نمی توانید فقط از لحاظ روانی عمل کنید و باید از بُعد تاکتیکی هم خوب باشید. بازیکنان ما و در مجموع بازیکنان جنوبی، خیلی احساسی هستند. زمانی که به تیم آمدم، تیم در 14 بازی به چهار برد رسیده بود و باید از لحاظ روانی کار می کردم. تیم ما خیلی بهتر شده، در دفاع بهتر کار می نماید و در حملات هم مانند یک تیم حمله می کنیم. ما از ضربات ایستگاهی گل نخوردیم. کسب چهار امتیاز از دو بازی سخت بیرون از خانه خیلی خوب است. ما توانایی این را نداریم که همه بازی ها را ببریم و باید واقع نگر باشیم.

360 - 11

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 5200

به "مشکل فوتبال ایران از دید قطبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل فوتبال ایران از دید قطبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید